Autorii studiului au menţionat, totuşi, că nu pot stabili o legătură cauză-efect directă între creşterea numărului de sinucideri şi acest serial lansat pe platforma online americană în 2017, potrivit Mediafax.
Totuşi, în urma unui studiu anterior, serialul a fost asociat cu un risc redus de comportament de automutilare în rândul adolescenţilor.
Rata sinuciderilor în aprilie 2017 a fost cu 28,9% mai ridicată în rândul persoanelor cu vârste între 10 şi 17 ani, comparativ cu tendinţele remarcate anterior, potrivit rezultatelor studiului realizat cu sprijinul National Institutes of Health din SUA.
Rata sinuciderilor în această categorie de vârstă a fost, de altfel, ridicată pe tot parcursul acelui an, iar creşterea a fost înregistrată mai ales în rândul băieţilor.
Un purtător de cuvânt al Netflix a declarat că studiul este în curs de analiză.
„Este un subiect extrem de important şi am depus eforturi pentru a ne asigura că gestionăm corespunzător această temă sensibilă”, a spus acesta.
El a adăugat că rezultatele acestui studiu sunt în contradicţie cu cele ale unei cercetări efectuate de specialişti de la Universitatea din Pennsylvania, potrivit cărora cei care au urmărit sezonul al doilea din acest serial (voluntari cu vârste între 18 şi 29 de ani) au prezentat mai puţine riscuri de a se răni sau a avea intenţii de a se sinucide, comparativ cu persoane care nu au urmărit producţia.
Serialul prezintă povestea unei adolescente care lasă în urma sa 13 casete video în care descrie motivele pentru care vrea să se sinucidă. Primul sezon se încheie cu aceasta tăindu-şi venele în cadă, scena fiind aspru criticată de asociaţii de părinţi şi profesionişti din domeniul sănătăţii.
Reprezentanţii Netflix au afişat apoi avertismente privind sinuciderea şi mesaje care direcţionau spectatorii cu eventuale astfel de gânduri spre ajutor specializat.
Sezonul al doilea a avut premiera în mai 2018, iar o a treia parte a fost deja comandată.