Potrivit Reuters, dorinţa Germaniei de a avea un rol mai mare în industria spaţială vine pe fondul dezvoltării companiilor europene, asiatice şi americane care au intrat sau intră pe o piaţă ce acoperă de la explorare până la exploatarea resurselor din spaţiu.
Printre firmele care ar putea beneficia de investiţiile Germaniei se numără şi Airbus, care deţine acţiuni la producătorul european de rachete Ariane, dar şi compania tehnologică OHB din oraşul Bremen.
Noua legislaţie ar limita obligaţiile financiare şi juridice ale companiilor private în cazul unor accidente care ar putea avea loc pe orbită, vor stabili standarde pentru operaţiunile spaţiale şi vor oferi stimulente pentru proiecte noi, a declarat pentru Reuters Ministerul Economiei din Germania.
Şeful diviziei pentru aerospaţial şi spaţial al Ministerului, Thomas Jarzombek, ar putea depune în Parlament aceste legi, în cursul acestui an. Demersul se datorează companiilor şi grupurilor comerciale care solicită autorităţilor germane să stabilească un cadru de reglementare pentru o noua piaţă profitabilă care să încurajeze investiţiile private.
„Germania şi Europa se află în urma Chinei şi Statelor Unite. Suntem într-o situaţie critică pentru a ne asigura că rămânem în liga de vârf”, a declarat Dirk Hoke, şef al departamentului de apărare şi spaţiu al Airbus.
Germania este principala putere economică a Europei şi a patra cea mai mare economie din lume. Cu toate acestea, în anul 2018, Germania a avut doar al şaptelea cel mai mare buget naţional pentru industria spaţială, estimat la 1,1 miliarde de dolari, puţin peste jumătate din suma generată de cea de-a cincea putere mondială, Franţa, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare Euroconsult din Paris.