Petruţa Mocan, membră a echipei „Homies”, a declarat, miercuri, la Cluj-Napoca, la competiţia Internet of Things Student Challenge că aplicaţia permite alegerea categoria animalului – sub 10 kilograme sau peste 50 de kilograme, potrivit Mediafax.
„Ne-am gândit că, în societatea actuală, oamenii petrec mult timp la serviciu, astfel că ne-am gândit să îi ajutăm pe cei care au acasă un animal de companie. Am conceput dispozitivul > care este controlat automat prin intermediul unei pagini web sau a unei aplicaţii Android. Când proprietarul unui câine sau a unei pisici nu este acasă, poate intra pe telefonul mobil, pe aplicaţie, şi să îşi hrănească patrupedul de pe Internet, de la distanţă. Aplicaţia permite să alegem categoria animalului – sub 10 kg până la peste 50 de kg, se acţionează un motoraş şi se selectează un anumit interval de timp astfel încât să curgă într-un bol o anumită cantitate de boabe de hrană pentru animale de companie. Dorim să extindem dispozitivul şi cu un dispenser pentru ca animalele să poată bea apă”, a spus Mocan, studentă la Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN).
De asemenea, aplicaţia înregistrează cantitatea de mâncare existentă şi cea consumată, dar şi temperatura şi umiditatea din încăperea în care se află animalul de casă.
Credit foto: Vasile Măgrădean
Potrivit Petruţei Mocan, membrii echipei, din care au mai făcut parte Dănuţ Paşcalău, Felician Vancea şi Ionuţ Morar, au lucrat cinci luni pentru crearea „Pet Feeder”, atât partea de software cât şi de hard.
Un alt proiect prezentat în cadrul competiţiei este şi „Automatic dispenser” care permite udarea florilor care sunt acasă, de la distanţă, de către proprietar, prin intermediul unei aplicaţii pentru telefonul mobil.
„Avem un senzor care simte că solul din ghiveciul cu flori nu este destul de umed, transmite un impuls pompei care, la rândul ei transmite apă spre ghiveci. Proprietarul poate seta pompa pe mod automat sau manual, iar în acest din urmă caz se poate stabili intervalul de timp la care i se udă planta. Dacă un proprietar este plecat în concediu şi lipseşte o săptămână poate să îşi ude plantele de la distanţă. Pe viitor ne gândim la extinderea acestui proiect şi la nivel de sere, pentru udarea plantelor în mod automat”, a explicat studentul Ionuţ Andrei Bude, membru al echipei „Omega”.
O altă echipă de studenţi a expus „Smart Basket”, coşul inteligent de cumpărături care urmăreşte o persoană prin supermarket şi cară singur produsele cumpărate.
Raul Lucian Bădiţă, membru al echipei BB Team, a subliniat că acest coş îl scapă pe client de grija de a-l împinge prin magazin sau de a se uita tot timpul pe unde l-a lăsat.
Credit foto: Vasile Măgrădean
„Coşul este controlat cu ajutorul unei aplicaţii de telefon mobil, care controlează viteza de deplasare şi distanţa”, a menţionat acesta.
Decanul Facultăţii de Automatică şi Calculatoare din cadrul UTCN, Liviu Miclea, a afirmat că evenimentul de la Cluj-Napoca este singura competiţie de proiecte în domeniul Internet of Things (IoT) din România, la care participă 19 echipe formate din studenţi şi 6 echipe de liceeni.
„Internet of Things ne va afecta, sperăm pozitiv, pe fiecare dintre noi în condiţiile în care discutăm, până în anul 2030, de 50 de miliarde de dispozitive care ne vor înconjura”, a precizat Miclea.