Anchetatorii americani au analizat datele preluate din „cutiile negre” ale aeronavei aparţinând companiei Ethiopian Airlines, au declarat joi agenţiei Reuters patru . Un raport preliminar va fi prezentat nu mai devrenme de săptămâna viitoare, au afirmat oficialii americani.
Avionul s-a prăbuşit la 10 martie la scurt timp după decolarea din capitala etiopiană Addis Abeba.
Anchetatorii accidentului mortal din Indonezia în care a fost implicat un alt aparat de zbor Boeing 737 MAX în octombrie anul trecut s-au concentrat, de asemenea, asupra noului sistem de evitare a intrării în picaj numit MCAS. Compania Boeing a anunţat miercuri că o soluţie software planificată ar împiedica repetarea funcţionării sistemului care se află în centrul preocupărilor legate de siguranţă.
Cantitatea şi calitatea trainingurilor pe care Boeing şi companiile aeriene le-au oferit piloţilor 737 MAX reprezintă una dintre problemele analizate, în timp ce anchetatorii din întreaga lume încearcă să determine cauzele a două accidente 737 MAX în decurs de cinci luni.
Departamentul de Justiţie din SUA investighează procesul de dezvoltare al noilor aeronave Boeing şi ceea ce a dezvăluit Boeing despre sistemul MCAS.
Departamentul de Transporturi din SUA a anunţat luni că o nouă comisie va analiza modul în care Administraţia Federală a Aviaţiei certifică noile aeronave.
Un avion Boeing 737 Max care efectua cursa Lion Air 610 între oraşele indoneziene Jakarta şi Pangkal Pinang s-a prăbuşit în octombrie 2018 în mare. Cele 189 de persoane aflate la bord au murit. Un alt avion Boeing 737 Max, al companiei Ethiopian Airlines, care zbura de la Addis Abeba (Etiopia) spre Nairobi (Kenya) s-a prăbuşit în martie 2019. Cele 157 de persoane aflate la bord au murit.
Potrivit experţilor, piloţii probabil au avut dificultăţi în dezactivarea unui sistem automat care împiedică intrarea în picaj a avionului. Compania Boeing analizează posibilitatea actualizării dispozitivului software care coordonează acest sistem.