Pe 27 martie, călătorii surprinşi citind la metrou primesc o carte de la editura Litera.
„Ştiaţi că 69% dintre români nu au citit nici măcar o carte în ultimul an, iar rata analfabetismului funcţional a ajuns la 40%? În capitala ţării, 46% dintre respondenţii studiului referitor la activităţile de lectură au afirmat că nu au citit niciodată în ultimul an sau că au citit mai rar şi doar 9% au afirmat că citesc aproape în fiecare zi. Un context trist, dar necesar pentru dezvoltarea şi susţinerea constantă a comportamentelor de lectură”, descriu contextul proiectului lor cei de la Litera.
Editura Litera anunţă astfel o nouă ediţie a campaniei de încurajare a cititului în metroul bucureştean „Cartea la metrou: Atenţie se închid uşile, se deschid cărţile!”. În cele două ore de campanie, călătorii mici şi mari, surprinşi citind la metrou, primesc o carte de la voluntarii dedicaţi campaniei.
„Ne propunem să întâlnim cât mai mulţi cititori, oferind cele mai frumoase poveşti din cel mai cunoscut imprint Litera – Carte Pentru Toţi şi din colecţia Scriitori români ilustraţi. Fie că este vorba de un roman premiat sau de un volum de istorie, o culegere de eseuri sau un thriller, un clasic al literaturii universale, o carte de dezvoltare personală sau lecturi din opera reprezentativă a scriitorilor români, cărţile oferite vor acoperi toate gusturile în materie de lectură şi vor marca titlurile esenţiale din fiecare bibliotecă. Desfăşurată în plin trafic, dimineaţa la metrou, campania este o invitaţie la lectură pentru toţi călătorii care zi de zi petrec timp preţios pe drum. Scopul este investirea timpului într-o lectură bună, oriunde, oricând, oricât”, spun organizatorii demersului.
Anul trecut, cei de la Litera anunţau că prima ediţie „Cartea la metrou” „s-a bucurat de un real succes în rândul călătorilor bucureşteni, o iniţiativă care a suprins plăcut mii de cititori şi a îndemnat la lectură pe mulţi alţii. Invităm cititorii să împărtăşească impresiile despre cartea primită folosind hashtagul #cartealametrou pe Facebook şi pe Instagram”, se arată în comunicat.
Campania este realizată în parteneriat cu Primăria Municipiului Bucureşti, prin Administraţia Monumentelor şi Patrimoniului Turistic Bucureşti şi Metrorex.