BMW, Mercedes-Benz, Audi, Mini şi VW se pregătesc să lanseze vehicule pe baterii, dar caută şi modul de a „vinde” potenţa vehiculelor cu emisii zero.
„Sunetul vehiculului electric este identitatea să. Nu poate fi prea intruziv sau enervant. Trebuie să fie futurist şi nu poate suna ca în trecut. Nu putem adăuga sunetul unui motor cu combustie”, spune Frank Welsch, responsabil pentru dezvoltarea tehnică la Volkswagen, pentru Reuters.
Potrivit acestuia, automobilele electrice VW vor avea difuzoare proiectate pentru a atrage atenţia pietonilor. „Modelele performante trebuie să aibă un sunet mai puternic, cu mai mulţi başi. Nu poate fi sunetul unei maşini de cusut. Trebuie să fie futurist „, a spus el, adăugand că SUV-urile vor avea un sunet mai profund, pentru a reflectă dimensiunile lor mai mari.
VW a ales deja sunetul pentru autovehiculul compact Volkswagen ID, care va fi prezent în showroom-uri din 2020.
Pentru noul său model EQC, rivalul german Mercedes-Benz a dezvoltat un mormăit artificial suficient de puternic pentru a avertiză pietonii că vehiculul se apropie, dar care să nu deranjează pasagerii.
„Vrem că maşină să fie cât mai liniştită posibil în interior, dar există reguli pentru nivelurile de decibeli în exterior”, a declarat Jochen Hermann, şeful departamentului de dezvoltare electrică la Mercedes-Benz.
„Am ales un semnal acustic pentru EQC cu aproximativ un an în urmă, dintre trei sunete diferite”, a spus el, adăugand că sunetul trebuia să fie la fel de rafinat că şi vehiculele de combustie ale constructorului din Stuttgart.
„Luaţi modelul Mercedes-Benz S-Class cu 12 cilindri. Dacă se apropie de ţine cu 10 kilometri pe oră, abia o auzi, aşa că am vrut un sunet care, de asemenea, inspiră rafinament pentru maşină electrică”, a spus Hermann.
Mercedes-AMG, un brand care se mândreşte cu notele puternice ale ţevilor de eşapament ale motoarelor sale cu 8 sau 12 cilindri, adoptă o abordare neortodoxă pentru a-şi face auzite viitoarele maşini electrice. AMG colaborează cu trupă rock americană Linkin Park pentru a găsi un sunet artificial puternic pentru maşinile sale electrice, a declarat Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG.
De asemenea, BMW Group lucrează la sunetul unei maşini mini electrică, potrivit lui Esther Bahne, vicepreşedinte pentru strategie şi inovare la BMW Mini.
„Sunetul este cu siguranţă ceva care va modela identitatea maşinii”, a spus Bahne.
Provocarea este cea mai acută pentru producătorii de maşini sportive, a declarat Michael Pfadenhauer, şeful departamentului acustic la Porsche, pentru revistă Christophorus.
„Nu există e-sunet. Trebuie inventat. Sunetul transportă emoţiile unui vehicul. Oferă feedback despre potenţialul şi capacitatea maşinii „, a spus el.
„La viteze reduse, trebuie să asigure un condus confortabil, iar la viteze mari, în mod sportiv, este nevoie de un feedback acustic mai intens, pentru a face clienţii să experimenteze potenţialul vehiculului „, a mai spus Pfadenhauer.