Premiile care sunt decernate înaintea Oscarurilor pot să ofere anumite indicii legate de favoritul anului pentru trofeele acordate de Academia de film americană.
În 2019, atunci când au acordat trofeele asociaţiei lor, producătorii au ales drept cel mai bun film „Green Book/ Green Book: O prietenie pe viaţă”, regizorii au remarcat „Roma”, editorii au fost cuceriţi de „Bohemian Rhapsody” şi de „The Favourite/ Favorita”, directorii de imagine au mers pe „Cold War/ Războiul rece”, iar scenariştii au premiat „Can You Ever Forgive Me?” şi „Eighth Grade”.
Faptul că nu se prea pot stabili favoriţi pentru trofeul Oscar pentru cel mai bun film i-a făcut pe cei de la Variety să vorbească despre „teritorii necunoscute”, iar platforma Deadline a numit premiile din acest an „una dintre cele mai strânse curse din istoria academiei”.
Surprinzătoare este şi nominalizarea multor filme care au statut de superproducţii. Variety remarcă faptul că filmele enumerate între cele opt nominalizări au câştigat împreună nu mai puţin de 1,3 miliarde de dolari numai în Statele Unite.
Este cea mai mare cifră de încasări pentru filmele nominalizate la Oscar, din 2010, când „Toy Story 3”, „Inception/ / Începutul” şi „True Grit/ Adevăratul curaj” adunau 1,35 de miliarde de dolari. Aceasta fiind pentru prima dată din 2012 când totalul încăsărilor înregistrate de filmele nominalizate depăşeşte un miliard de dolari.
În ultimii ani, membrii Academiei de film au fost acuzaţi că au pierdut legătura cu gusturile publicului. Ultimii câştigători ai Oscarului pentru cel mai bun film au avut cifre de audienţă mai degrabă modeste în cinematografele americane, de la cele 28 de milioane de dolari raportate de „Moonlight/ În lumina lunii”, până la „The Shape of Water/ Forma apei” (cu 64 de milioane) şi „Spotlight” (45 de milioane). De fapt, din 2011, singura producţie care a câştigat Oscarul pentru cel mai bun film şi a avut încasări mai mari de 100 de milioane de dolari în Statele Unite este „Argo”, cu 136 milioane de dolari.