Home » D:News » Premieră în România! Sistem de identificare a elevilor care abandonează şcoala

Premieră în România! Sistem de identificare a elevilor care abandonează şcoala

Premieră în România! Sistem de identificare a elevilor care abandonează şcoala
Publicat: 16.02.2019
Un sistem de identificare a elevilor care abandonează şcoala, prin suprapunerea CNP-urilor, astfel că se poate interveni în timp real pentru reducerea acestui fenomen, a fost implementat, în premieră, de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Cluj.

Şeful ISJ Cluj, Valentin Cuibus, a declarat corespondentului MEDIAFAX, că fiecare caz de abandon şcolar identificat este trimis primăriilor care sunt obligate să verifice situaţia în cadrul familiilor şi, dacă este cazul, să îi sancţioneze pe părinţii care nu îşi lasă copiii să frecventeze şcoala.

„Problema abandonului şcolar este una care ne preocupă foarte tare şi asupra căreia nu am avut un control real. Apărea problema înregistrării elevului în sistem, astfel că ne-a venit ideea suprapunerii CNP-ului elevilor din anul şcolar anterior cu cei din anul în curs, în aşa fel încât putem vedea imediat dacă un elev nu mai apare, dacă nu mai este înscris la şcoală. Vedem că din numărul de elevi de anul trecut au dispărut o sută şi aflăm de la ce şcoli sunt. În acel moment, se întocmeşte o adresă către primăriile pe raza cărora funcţionează şcolile respective care au obligaţia să verifice în familii situaţia, să discute cu părinţii ce s-a întâmplat, pentru că vorbim de învăţământ obligatoriu. Primăriile pot lua inclusiv măsura sancţionării părinţilor care nu îşi trimit copiii la şcoală. Nu ştiu să mai fie aplicată în ţară această metodă”, a spus Cuibus.

Acesta a subliniat că prin soluţia adoptată se încearcă prevenirea abandonului şcolar în condiţiile în care se poate interveni punctual.

”Este o bază de date care ne dă o serie de informaţii foarte utile şi pe care putem să o folosim, luând măsuri în timp real. Scopul este să îi readucem pe copii la şcoală, să evităm abandonul. Situaţia cea mai dificilă o regăsim la trecerea din clasa a 8-a în clasa a 9-a”, a explicat şeful ISJ Cluj.

Valentin Cuibus a precizat că cele mai multe cazuri de abandon şcolar se întâlnesc în mediul rural şi în comunităţile de romi, fiind vorba la mijloc de aspecte financiare, în sensul în care părinţii susţin că nu îşi mai pot permite să îşi ţină copiii la şcoală. De asemenea, sunt şi situaţii în care copiii îşi însoţesc părinţii în străinătate, fără ca acest aspect să fie anunţat.

ISJ Cluj derulează din anul 2018 un proiect cu fonduri europene de 9,3 milioane de lei prin care părinţii a 60 de copii din judeţul Cluj, cu vârste începând de la 2 ani, primesc lunar câte 100 de lei dar şi pachete cu îmbrăcăminte, încălţăminte şi materiale de igienă, pentru a-i determina să îi ducă pe cei mici la creşă şi grădiniţă şi a reduce abandonul şcolar.

La nivelul judeţului Cluj, rata abandonului şcolar în 2018 a fost de 2,14% faţă de media naţională care este de peste 18%.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase