Provocările periculoase şi farsele care pot duce la tragedii, interzise pe YouTube
Reprezentanţii platformei deţinute de compania Google au precizat că materialele care prezintă conţinut ce pune vieţile utilizatorilor în pericol „nu au ce căuta pe YouTube”, scrie Mediafax.
Totuşi, compania are dificultăţi în a impune regulile, conform unui raport realizat de Buzzfeed, potrivit căruia platforma are în continuare imagini ce înfăţişează sau sugerează comportamente violente, în ciuda promisiunilor făcute de reprezentanţii YouTube din ultima perioadă.
De asemenea, unele videoclipuri de acest fel au atras milioane de vizualizări, cu toate că YouTube susţine că „are în vedere impunerea unor norme prin care sistemul de plăţi pentru popularitate să nu mai poată încuraja asemenea abuzuri”. O problemă pentru impunerea acestor reguli ţine de lipsa unui sistem de referinţă: ce este considerat periculos e un lucru subiectiv, variind foarte mult de la persoană la persoană.
„Regulile comunităţii noastre interzic orice conţinut care încurajează activităţile periculoase, care ar putea să aibă drept consecinţă răniri grave, şi clarifică ce ar reprezenta o provocare sau o farsă vătămătoare”, a anunţat compania.
„De acum încolo, site-ul susţine că nu va mai accepta videoclipuri care conţin «farse ce transmit sentimentul de pericol sau răniri grave»”, adaugă cei de la YouTube pe un formum al utilizatorilor. Aşadar, sunt incluse farsele prin care cineva este păcălit că ar fi în mare pericol, chiar dacă nu există nicio ameninţare.
Administratorii platformei video au spus că lucrează cu psihologi specializaţi în problemele copiilor pentru a detecta conţinuturile care pot da naştere unor situaţii traumatizante pentru cei mici.
Anunţul companiei vine în contextul mai multor drame petrecute în ultimii ani. O tânără din Minnesota (SUA), Monalisa Perez, în vârstă de 20 de ani, a fost condamnată la şase luni de închisoare după ce şi-a împuşcat mortal iubitul, pe Mario Ruiz. Cuplul spera că videoclipul să ajungă celebru, cu o enciclopedie folosită pentru a stopa glonţul ce îl viza pe prietenul său.
Tot anul trecut, American Association of Poison Control Centers a remarcat o creştere a cazurilor de îmbolnăvire cauzată de înghiţirea unor capsule cu detergent de rufe, din cauza unei provocări online. Chiar foarte recent, o provocare inspirată de lungmetrajul „Birdbox” i-a făcut pe mai mulţi utilizatori YouTube să participe la activităţi cotidiene legaţi la ochi, cel puţin o persoană ajungând la spital după ce a fost implicată într-un accident rutier.
Platforma online YouTube a fost înfiinţată în 2005, de trei foşti angajaţi ai PayPal – Chad Hurley, Steve Chen şi Jawed Karim -, iar, în noiembrie 2006, a fost cumpărată de Google pentru 1,65 de miliarde de dolari.