Totuşi, multe dintre telefoanele care ajung să fie sparte continuă să funcţioneze, dar acelaşi studiu realizat de experţii de la Square Trade arată că 38% dintre utilizatorii care au spart telefonul aleg să nu repare dauna şi să păstreze telefonul asa, desigur, cu condiţia ca telefonul să funcţioneze în continuare. Motivul pentru care mulţi aleg să ducă smartphone-ul la reparaţii este costul mare (34% dintre cei care nu le repară). De asemenea, 87% dintre utilizatori folosesc o carcasă de protecţie, deşi 27% dintre aceştia spun că telefonul s-a stricat chiar şi cu protecţie în plus, scrie go4it.
Cauza daunelor este de cele mai multe ori scăparea pe podea – 74% dintre toate cazurile. 49% au spus că telefonul le-a căzut din buzunar cândva, iar 39% l-au scăpat în apă la un moment dat. Pentru 38% dintre aceştia, telefonul a căzut de pe o masă, iar 26% au scăpat la un moment dat telefonul în toaletă. Doar 22% au păţit ca telefonul să le cadă dintr-o geantă. Deoarece aceste procente însumează mai mult de 100%, multi dintre utilizatori au păţit mai mult de un astfel de accident.
66% dintre utilizatorii din Statele Unite au avut la un moment dat telefoanele stricate, iar crăparea/spargerea sticlei de pe ecran a fost cea mai des întâlnită problemă (29% din total), zgârieturile fiind pe locul 2 cu 27%, iar problemele cu bateria se găsesc pe al treilea loc cu un procent de 22%.
Per total, în industria de reparaţii de telefoane s-au cheltuit 3,4 miliarde de dolari în 2017 pentru înlocuirea ecranelor de smartphone-uri în SUA.