Avionul, care a mai fost numit şi „fiul lui Concorde”, va zbura la o altitudine de aproape 17.000 de metri şi va prinde viteze de 1.500 km/h, scrie The Sun.
Demersul „marchează un nou pas pentru X-59 şi viitorul călătoriei supersonice comerciale silenţioase”, a precizat Peter Iosifidis de la Lockheed.
Forma lungă şi subţire a avionului este cheia pentru atingerea vitezei.
„Pe măsură ce intrăm în faza de fabricare, structura avionului începe să ia formă, aducându-ne cu un pas mai aproape de călătoria supersonică pentru pasagerii din întreaga lume”, a adăugat acesta.
Credit: Lockheed Martin
Experţii care lucrează la acest proiect speră ca X-59 să aibă primul zbor în 2021, fiind folosit pentru a aduna date cu privire la călătoria supersonică silenţioasă.
Se speră ca acesta să ajute NASA să stabilească un standard acceptabil de zgomot pentru a se încadra în reglementările curente care interzic călătoria supersonică deasupra pământului.
Când va depăşi bariera sunetului, se speră ca zgomotul creat să fie de maxim 75 de decibeli (echivalentul închiderii unei uşi de maşină).
Avionul ar deveni primul avion comercial supersonic care să transporte pasageri de la retragerea lui Concorde de acum 15 ani.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Urmaşul hipersonic al Concorde va zbura de la Paris la Tokyo în 150 de minute! (VIDEO)
Japonezii pregătesc un nou avion supersonic ce va fi cu 75% mai silenţios decât Concorde
Urmaşul lui Concorde: avionul supersonic mai ieftin şi mai discret