86% dintre melomani ascultă muzică prin serviciile de streaming
Serviciile de streaming, criticate de artişti pentru că generează venituri slabe, continuă să redeseneze peisajul industriei. Din 2015, acest sistem este principala sursă de venit pentru lumea muzicii, scrie Mediafax.
Potrivit noului raport, 52% din timpul petrecut ascultând muzică în streaming este dedicat videoclipurilor, ceea ce constituie o provocare pentru servicii pe bază de abonament precum Spotify şi SoundCloud.
Totuşi, deşi venitul anual per utilizator estimat al Spotify este de 17,5 dolari, cel pentru YouTube este de mai puţin de un dolar.
Potrivit aceluiaşi raport, la nivel mondial, trei din patru persoane folosesc telefoane inteligente, rata din rândul celor cu vârste de 16 – 24 de ani fiind de 94%.
Cele mai mari niveluri sunt în India, unde 96% dintre consumatori folosesc aceste telefoane pentru a asculta muzică, cu 99% dintre tinerii adulţi.
Tot la nivel global, 86% dintre melomani ascultă muzică la radio.
Drepturile de autor constituie încă o mare problemă, 38% dintre piesele ascultate la nivel global fiind fără licenţă.
La nivel general, în medie, consumatorii ascultă muzică zilnic aproximativ două ore şi jumătate, cel mai mult când sunt la volan, potrivit aceluiaşi raport.
The International Federation of the Phonographic Industry (IFPI) este o organizaţie care reprezintă interesele artiştilor din întreaga industrie muzicală internaţională. IFPI este o asociaţie non-profit înregistrată în Elveţia. Operează prin intermediul unui secretariat general la Londra, dar are şi birouri regionale, la Bruxelles, Hong Kong şi Miami.