Margot, Shudu şi Zhi sunt protagonistele unei campanii publicitare iniţiate de compania franceză Balmain, achiziţionată în 2016 de un fond de investiţii susţinut de emirul Qatarului. Compania le-a prezentat pe cele trei într-o serie de imagini publicate pe contul de Instagram, provocând reacţii vii din partea comentatorilor, scrie Mediafax.
Trei manechine noi nu sunt o mare problemă, dar, atunci când cele trei sunt create pe calculator de la zero, spiritele încep să se încingă. „De parcă idealurile de frumuseţe n-ar fi deja distruse în industrie. Acum trebuie să-ţi placă şi femei colorate artificial”, comenta unul dintre utilizatori.
Compania a lucrat pentru campania cu pricina cu fotograful Cameron-James Willson, care a ajuns cunoscut după ce Shudu, pe care o numea „primul supermodel digital”, a adunat mai bine de 144.000 de „followeri” pe Instagram. Povestea ei a ajuns celebră după ce compania de cosmetice a Rihannei, Fenty Beauty, i-a preluat o imagine. Willson este un fotograf britanic care lucrează l Londra. „Un fotograf alb a găsit un mod în care să profite de femeile de culoare fără să fie nevoit să le plătească”, a comentat cineva pe platforma de micro-blogging Twitter.
Din momentul în care fotograful a adăugat modelului de culoare două colege de rase diferite, pentru campania firmei de produse de lux franţuzeşti, şi manechinele reale au început să simtă ameninţarea.
Louise Stone, care a lucrat pentru L’Oreal şi Adidas, a declarat pentru un post de radio că „este de speriat să fii nevoită să concurezi cu fete ireale la propriu”. O altă tânără din industrie, Dominique Robinson, a cerut să se discute mai serios despre urmările pe care acest fapt le poate avea asupra domeniului: „Fetele lucrează o viaţă întreagă sperând să facă parte dintr-o campanie Balmain. Dacă este atât de uşor să oferi o campanie unor modele generate pe computer… cum poate să arate viitorul nostru?!”.
Nu doar modelele se simt ameninţate, ci toţi cei implicaţi în producţie, pentru că, folosind modele virtuale, creatorii de campanii vor renunţa la şedinţele foto în sensul în care erau ele organizate până acum. Fotograful Manny Roman a comentat chiar la fotografiile publicate de Balmain:”Nu îmi place mesajul non-realist pe care compania îl trimite societăţii noastre”.
Vogue, Cosmopolitan, Elle sunt citate printre colaboratorii agenţiei puse pe picioare de Cameron-James Willson. „Curând, cele mai frumoase persoane din lume s-ar putea să nu mai fie oameni”, notau şi cei de la Washington Times despre creaţia londonezului.