La nivelul Uniunii Europene, în 2016, aceste sume se ridicau la 1% din Produsul Intern Brut, similar anului 2015. În ţările în care se foloseşte ca monedă euro, cifrele sunt uşor mai ridicate, de (1,1%), de asemenea similar lui 2015, scrie Mediafax.
Cifrele se referă la cheltuielile pentru sport şi activităţi recreative, biblioteci, muzee, teatre, servicii audiovizuale şi facilităţi pentru servicii religioase şi în folosul comunităţii.
În 2016, statele membre care au alocat cele mai mari sume pe astfel de activităţi – ca procent din Produsul Intern Brut – au fost Ungaria (3,3%), Estonia (2,1%), Croaţia şi Danemarca (1,8%), în timp ce la coada clasamentului se situează Irlanda (0,5%), Marea Britanie, (0,6%) şi Grecia, Italia şi Portugalia (cu 0,8%).
România a alocat în 2016 pentru astfel de activităţi 0,9% din Produsul Intern Brut.
La nivelul UE, mare parte din sumele alocate au revenit „serviciilor culturale” (0,4% din PIB în 2016), urmate de „servicii sportive şi recreaţionale” (0,3% din PIB din 2016), „servicii de publishing şi audiovizuale” (0,2% din PIB) şi „servicii religioase şi în folosul comunităţii” (0,1% din PIB).