Metodele prin care un nou şef să obţină rapid respectul şi încrederea angajaţilor
În primele zile, toţi angajaţii aşteaptă să vadă ce va face şi de ce este capabil noul şef, chiar dacă are un istoric al relizărilor.
În mod inevitabil, vor fi angajaţi vechi, care şi-ar fi dorit să fie în locul noului şef, ceea ce face din obţinerea încrederii, o misiune dificilă, pentru noul posesor al funcţiei de conducere.
Procesul de a convinge şi de a câştiga respectul echipei tale poate fi lung, dificil şi, uneori, chiar ciudat. Dar nu e imposibil. De fapt, oamenii de ştiinţă sociali şi experţii în conducere au identificat câteva strategii-cheie care pot contribui la grăbirea procesului.
– Arată că eşti un bun profesionist, dar şi un om plăcut!
– Indiferent dacă interacţionezi cu subordonaţii sau cu orice alte cunoştinţe noi în interiorul companiei, cercetările au demonstrat că eşti evaluat din două puncte de vedere: comportamentul şi competenţa. În timp ce ambele elemente sunt importante, ca lider nou, vei dori să afişezi competenţa în primul rând, consideră Adam Galinsky, profesor de afaceri la Columbia Business School.
– Arată că eşti un bun profesionist, că ştii exact ce ai de făcut şi că ştii ce vrei de la angajaţii tăi. Apoi încearcă să devii apropiat de subordonaţii tăi.
Experţii consideră extrem de important pentru bunul mers al muncii de echipă, ca un şef să-şi formeze legături de prietenie cu angajaţii săi.
Continuarea pe Gândul.