De asemenea, cei care nu folosesc aceste dispozitive, dar participă la cursuri unde utilizarea lor este permisă, se descurcă mai rău la teste, sugerând că utilizarea telefonului sau a tabletei afectează mediul de studiu al întregului grup, scrie Phys.
Cercetătorii de la Universitatea Rutgers din SUA au ajuns la aceste concluzii după ce au realizat un experiment pentru a testa dacă divizarea atenţiei între dispozitive electronice şi profesor afectează performanţa studenţilor la examene. Au participat 118 studenţi la psihologie de la Universitatea Rutgers, unde jumătate dintre ei au avut acces la dispozitive electronice, iar celuilalt grup i s-a interzis accesul cu telefoane sau tablete.
Studiul a arătat că accesul la un astfel de dispozitiv nu scade nota obţinută la testele din timpul cursului, dar scade notele la examenul final cu cel puţin 0,5 puncte (din 10).
Autorul principal al studiului, profesorul Arnold Glass, a precizat că „aceste descoperiri ar trebui să alerteze studenţii dedicaţi şi profesorii că divizarea atenţiei are un efect nociv care afectează performanţa la examen şi nota finală”.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Cei care folosesc telefonul mobil din adolescenţă, de 5 ori mai predispuşi la cancer
Pot provoca telefoanele mobile cancer? „Nu!”, susţine un expert în fizică
Urechea la care ţii telefonul mobil dezvăluie un lucru fascinant despre creierul tău