Costul proiectului, care va include un centru turistic construit în imediata apropiere a semnului, se ridică la aproximativ 100 de milioane de dolari, scrie Mediafax.
Semnul „Hollywood” este „un important reper istoric al oraşului Los Angeles, celebru în lumea întreagă”, a explicat Warner Bros. într-un comunicat dat publicităţii marţi.
„Celebritatea sa are şi efecte negative, precum aglomeraţia din cartierele rezidenţiale şi problemele de securitate”, se mai arată în comunicat. „Ideea unui teleferic a mai fost propusă şi recent s-a impus ca o soluţie potenţială”, potrivit aceluiaşi text.
Parcurgerea traseului, lung de 1,6 kilometri, ar dura aproximativ şase minute, pe fiecare sens. Telefericul va fi instalat pe un teren al Warner, dar compania vrea să ceară avizul primăriei, al localnicilor şi asociaţiilor pentru protecţia mediului.
Avizul consiliului municipal al Los Angeles este necesar înainte de demararea proiectului, pentru care nu a fost stabilit deocamdată un calendar.
Renovate şi revopsite în 2012, literele uriaşe, cu o înălţime de 14 metri, nu sunt accesibile publicului, dar oamenii se pot apropia destul de mult din spate, parcurgând muntele Lee, zonă în care locuiesc multe vedete.
Celebrul semn „Hollywood” a fost instalat în 1923, pentru a promova proiectul imobiliar „Hollywoodland”.
În 1949, Camera de Comerţ din Hollywood a semnat un contract cu primăria din Los Angeles pentru a restaura literele şi a cerut dislocarea ultimelor patru, dând celebrului semn aspectul de astăzi.
Devenite unul dintre cele mai cunoscute simboluri ale celei de-a şaptea arte şi, totodată, adevărate legende ale culturii pop, cele nouă litere sunt, totuşi, foarte fragile, necesitând numeroase operaţiuni de restaurare.
Accesul publicului este interzis în apropierea lor, iar zona este protejată printr-un sistem de alarmă ultraperformant.
Actriţa britanică Peg Entwistle s-a sinucis în 1932, aruncându-se în gol de pe litera „H”.
Nouă donatori s-au angajat în anii 1970 să aibă grijă fiecare de câte o literă. Dar această atracţie turistică era să dispară când proprietarii terenurilor situate la poalele muntelui au dorit să le vândă.
Fondatorul revistei Playboy, Hugh Hefner, a contribuit la salvarea semnului în 2010, cu sprijinul actorului Arnold Schwarzenegger, pe atunci guvernator al Californiei, şi al unor vedete precum Steven Spielberg şi Tom Hanks.