Cum să-ţi creşti coeficientul de inteligenţă. Sfaturi şi alimente pentru creier
Cum funcţionează creierul
Creierul acţionează la fel ca un muşchi, iar cheia unei minţi ascuţite constă în exerciţii, exerciţii şi iar exerciţii. Inteligenţa nu este limitată. Studiile au demonstrat în repetate rânduri faptul că, prin instruire, limitele intelectuale se măresc în timp. Îţi poţi stimula intelectul zilnic citind o carte sau asigurând organismului o alimentaţie potrivită. Mintea ta are nevoie constant de imbolduri care să o antreneze în activităţi cognitive.
Experienţele noi, cititul, scrisul, rezolvarea unor proiecte dificile, urmarea unor studii superioare îţi vor stimula intelectul. Cu un antrenament permanent, viteza de reacţie pe care o va avea creierul va fi din ce în ce mai mare. Este nevoie doar de puţină încredere în forţele proprii. Spre exemplu, un studiu realizat de cercertătorii de la Universitatea de Stat din Michigan a evidenţiat faptul că participanţii care erau conştienţi că îşi pot îmbunătăţi inteligenţa au avut performanţe mult mai bune decât cei care se considerau îngrădiţi de capacităţile mentale.
Pentru o mai bună funcţionare a proceselor cognitive, specialiştii au câteva sfaturi simple. Un mediu social nepoluat şi un climat echilibrat din punct de vedere fizic şi chimic, ore rezonabile de repaos, dar şi de activitate neuronală permanentă, împreună cu o educaţie potrivită sunt elementele de care are nevoie mintea noastră pentru a funcţiona la capacitate maximă. „Trebuie să ai o continuitate şi un sistem de lucru pe toată perioada vieţii,” spun specialiştii în neuroştiinţă. Cu alte cuvinte, munceşte mult, antrenează-ţi mintea în activităţi intelectuale, dar nu uita să te odihneşti pe măsură, pentru a permite refacerea celulelor care au funcţionat pe parcursul întregii zile şi a le oferi ocazia de a se realimenta.
Îmbunătăţeşte capacitatea de comunicare
Potriveşte termenii şi nuanţa mesajului pentru a avea un efect mai persuasiv.
„Aranjează” mesajul: Răspunsul emoţional pe care îl vei primi din partea publicului poate fi influenţat. Îmbracă un mesaj astfel încât să sune cât mai atrăgător. Gândeşte-te, spre exemplu, la creşterile în vânzări de pe urma reclamelor promoţionale.
Continuarea pe CSID.