Home » D:News » Academia Română, despre strategia educaţională propusă de Ministerul Educaţiei Naţionale: inoportună şi neadecvată

Academia Română, despre strategia educaţională propusă de Ministerul Educaţiei Naţionale: inoportună şi neadecvată

Academia Română, despre strategia educaţională propusă de Ministerul Educaţiei Naţionale: inoportună şi neadecvată
Publicat: 07.07.2018
Academia Română consideră că proiectul Ministerului Educaţiei Naţionale de legiferare a unui sistem de educaţie parentală este "inoportun şi inadecvat pentru învăţământul şi educaţia românilor, meniţi să-şi conserve specificul naţional în cadru european", potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

„Proiectul Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN, n,r,), de legiferare a unui sistem de educaţie parentală fără nici un specific românesc, cu implicaţii enunţate explicit împotriva familiei tradiţionale, ca nucleu al vieţii sociale, culturale, morale şi creştine, milenare a românilor, presupune o educaţie uniformă a copiilor, fără diferenţe de sex, de particularităţi antropologice şi psihologice, de mediu comunitar (rural, urban), etnic. Proiectul echivalează cu o încercare, asemănătoare celor din statele cu regimuri totalitare internaţionaliste sau globaliste, de obţinere a ceea ce s-a numit mereu «omul nou», fără familie, fără naţionalitate, fără ţară, fără identitate”, se arată în comunicat.

Academia Română consideră că, „în anul Centenarului Marii Uniri a românilor, când se face şi bilanţul realizărilor de excepţie ale românilor, educaţi în spiritul tradiţiilor noastre, renunţarea la aceste tradiţii ar însemna un act de trădare naţională”, potrivit Mediafax.

„Faptul că Strategia amintită a fost precedată de numeroase cercetări, făcute de instituţii internaţionale şi ONG-uri, cu fonduri private străine, nu îndreptăţeşte cu nimic ridicarea ei la nivel de «strategie naţională» a României. Acceptarea ei ar însemna dublarea învăţământului tradiţional cu unul susţinut de instituţii străine, finanţate de Statul Român, cu sume imense, care ar putea fi destinate unor obiective stringente de igienizare, eficientizare şi bună administrare a şcolilor”, se mai arată în document.

Academia Română mai este de părere că strategia propusă ar agrava situaţia disperată a copiilor orfani, „care ar urma să fie educaţi într-un spirit inadecvat nevoilor noastre sociale”.

„Publicaţiile mai mult sau mai puţin ştiinţifice pe tema educaţiei parentale sunt, fireşte, libere să exprime diferite puncte de vedere, dar ipotezele educaţionale aşa-zis «moderniste» nu pot şi nu trebuie să devină obligatorii într-un stat naţional, independent şi democratic”, potrivit comunicatului.

Ministerul Educaţiei Naţionale a lansat, luna trecută, în dezbatere publică, proiectul „Strategia naţională de educaţie parentală 2018-2025”. Acesta este pus în discuţie până pe 10 iulie.

Propunerea prevede înfiinţarea unei reţele de educatori parentali, care, timp de două ore pe săptămână, să-i înveţe pe elevi să nu aibă „mentalităţi conservatoare” şi atitudine care „idealizează familia tradiţională”.

De asemenea, strategia include o propunere potrivit căreia părinţii vor urma cursuri de parenting, în cazul în care copilul parcurge un nou ciclu de învăţământ. Pentru această etapă de formare a părinţilor, MEN informează că este necesară o alocare bugetară de 295.041.105 lei în primul an, pentru 2.553.861 de părinţi.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase