Efortul are ca miză promovarea capitalei japoneze ca oraş ecologic, atât în ţară cât şi afară, cu ocazia Jocurilor Olimpice din 2020, scrie The Independent.
În mai, o astfel de şosea a fost instalată într-o parcare a unui magazin Seven-Eleven din Sagamihara, Prefectura Kanagawa.
Deasupra panourilor este un material special care să asigure durabilitatea, făcând posibilă deplasarea autovehiculelor. Un astfel de demers nu este nou, străzi solare fiind construite şi în Franţa şi în pistele pentru biciclişti.
Oficialii au în vedere mai mult decât promovarea oraşului pentru Olimpiadă. Şi-au propus ca până în 2030, consumul de energie din Tokyo să fie acoperit în proporţie de 30% de energie regenerabilă, comparativ cu ţinta pentru 2016 de 12%.
De asemenea, autorităţile au precizat că nu există restricţii în termeni de localizare pentru instalarea sistemului de străzi solare, ceea ce creşte posibilităţile de expansiune a energiei regenerabile.
Problema cu introducerea acestora este costul mare. Componentele sunt extrem de scumpe, iar spre exemplu, în Franţa, un kilometru de stradă solară costă aproximativ 5 milioane de euro. Este mai puţin totuşi decât un kilometru de pe viitoarea Autostrada Piteşti-Sibiu unde, în medie, un kilometru de autostradă va costa 13 milioane de euro, conform unei analize Mediafax realizate anul trecut, deci de două ori şi jumătate mai mult faţă de preţul construirii străzii solare din Franţa.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Prima stradă solară din lume, dată în funcţiune. Unde se află şi cât a costat. VIDEO
Două străzi din Bucureşti se vor transforma în căi pietonale în acest sfârşit de săptămână
Los Angeles, primul oraş în care străzile vor fi albe pentru beneficiul locuitorilor