Home » D:News » Doi meteoriţi au aprins în două zile cerul în China şi în Botswana – VIDEO

Doi meteoriţi au aprins în două zile cerul în China şi în Botswana – VIDEO

Publicat: 06.06.2018
Doi meteoriţi au căzut pe Terra în decurs de doar 27 de ore. Unul a căzut pe 1 iunie în provincia Yunnan din sud-vestul Chinei, iar celălalt a ars complet pe 2 iunie deasupra Botswanei.

Despre primul există puţină informaţie, în schimb despre al doilea, care s-a aprins deasupra statului din sudul Africii, se cunosc câteva date, datorită cercetătorilor de la Catalina Sky Survey din Arizona care l-au detectat cu opt ore înaintea intrării în atmosfera terestră, scrie New Scientist.

2018 LA, aşa cum a fost denumită roca spaţială ce a ajuns deasupra Botswanei, avea un diametru de doar doi metri şi nu a fost considerată un risc, având o posibilitate ridicată de a se dezintegra complet în atmosferă.

„Corpurile de câţiva metri sunt foarte greu de detectat până când ajung aproape de planeta noastră: pot fi descoperiţi cu maxim o zi înaintea impactului”, a precizat Paul Chodas de la Center for Near-Earth Object Studies, de la Jet Propulsion Laboratory al NASA. „De asemenea, telescoapele trebuie să cerceteze partea care trebuie din cer pentru a detecta obiectele cosmice”.

În medie, şase obiecte de asemenea dimensiuni intră în atmosfera terestră în fiecare an. În ciuda faptului că au ajuns în atmosfera Pământului la un timp foarte scurt, cel mai probabil nu există o legătură între ele. „Coincidenţe pot avea loc”, a precizat Peter Vereš de la Minor Planet Center din Massachusetts.

Caracatiţele sunt extratereştri din afara spaţiului aduşi pe Terra de meteoriţi?! Această ipoteză nu este atât de neverosimilă