Proiecte pentru Street Delivery 2018 pot fi înscrise până pe 1 iunie
Ediţia din acest an a manifestării Street Delivery va fi dedicată chestionării capacităţilor tehnologiei de a ne face mai deştepţi, mai înţelepţi, mai buni. Aşa se face că tema ediţiei din 2018 include în titlu un semn al întrebării: „Smart Cities?”, informează Mediafax.
„Deprinderile obsesive, automate pe care le punem zilnic în practică ne deteriorează mediul şi bunăstarea în asemenea hal încât ne trezim că petrecem ani de zile într-un trafic infernal dând vina pe ceilalţi, dar nu ne-am da jos din maşină să mergem pe jos sau cu bicicleta. E prea complicat. Respirăm cel mai poluat aer din Europa, dar turnăm şi mai mult beton peste puţinul spaţiu verde pe care îl mai avem. Suntem conştienţi că automobilul a cucerit fiecare metru de promenadă, dar continuăm să lărgim bulevarde în loc să oferim mai mult loc oamenilor”, explică organizatorii.
Printre întrebările pe care evenimentul anunţă că le va adresa participanţilor se numără chestiuni ca „Un oraş dominat de tehnologie sau unul în care oamenii aplică noile dezvoltări pentru o convieţuire mai plăcută?”, „Un buzz-word de marketing sau o direcţie inevitabilă a marilor aglomerări urbane?” şi, inevitabil, „Ne apropie oare noile tehnologii sau ne îndepărtează şi mai mult, distrugând comunitatea?”.
Până pe 1 iunie, doritorii sunt invitaţi să se înscrie cu ideile care vor mobila în acest an strada. „Un singur lucru vă rugăm să ţineţi minte: Street Delivery nu e un târg, nu e un loc de desfacere a mărfii – şi nici nu vrem să devină”, anunţă organizatorii manifestării, care precizează că nu se vor rezuma la Bucureşti, aşteptând răspunsuri, idei şi proiecte din toată România.
Iniţiat de Ordinul Arhitecţilor în 2006, evenimentul-manifest pentru arte, urbanism şi arhitectură are coordonatori în zece oraşe din ţară.
A 13-a ediţie bucureşteană a Street Delivery are loc pe strada Pictor Arthur Verona, între 15 şi 17 iunie.