Cercetătorii au găsit că, în medie, doar 25% dintre oameni urcă pe scările rulante, iar 75% stau; ceea ce înseamnă că 50% din spaţiu este destinat pentru doar 25% dintre călători şi, de asemenea, oamenii tind să creeze mai mult spaţiu pe partea de mers decât pe partea de stat a scărilor rulante, scrie Curiosity.
Pentru a verifica „pe teren” această ipoteză, echipa a realizat un experiment în staţia Holborn din centrul Londrei. Timp de trei săptămâni, au obligat călătorii să stea pe ambele părţi ale scărilor. Au observat că o scară rulantă care transporta 12.745 de pasageri între 8:30 şi 9:30, într-o săptămână normală, a putut transporta 16.220 cu noua regulă.
Desigur, pentru cei care doreau să urce mai repede, folosind partea stângă, noua regulă (sau desfiinţarea celei vechi) a afectat timpul de urcare.
Există de asemenea o metodă mai rapidă, anume, ambele părţi să fie folosite şi pentru urcatul tradiţional, dar în contextul comodităţii omului modern, cercetătorii au exclus de la sine această posibilitate.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Scara-pian incurajeaza calatorii sa renunte la scarile rulante
Boala de care SUFERĂ societatea actuală. ,,Este o problemă globală”
Un student a inventat o scara rulanta accesibila oricui