Pe primul loc este Mercedes, brand cotat la 44 mld. $ valoare, în creştere cu 24% comparativ cu 2016 (conform raportului Brand Finance). Creşterea în 2017 pentru Mercedes a fost de 10% (2.3 mil. maşini vândute). CEO-ul David Haigh, de la Brand Finance, crede că reinventarea gamei de modele, completarea ei cu SUV-uri şi adoptarea tehnologiilor verzi i-a ajutat să crească atât de mult, scrie Mediafax.
Pe locul doi al clasamentului e Toyota, care a scăzut ca valoare cu 6%, la 43.7 mld. $. Deloc departe de capitalizarea Mercedes. BMW e şi ea în top 3. Comparativ cu Toyota, BMW a crescut cu 6% şi a ajuns la aproape 42 mld. $ valoare de piaţă. După părerea experţilor, scăderea Toyota vine din Asia, acolo unde cei mai mulţi consumatori din China au început să aleagă brand-uri premium ca Mercedes, BMW şi Audi, în loc de modele de top Toyota.
Un salt puternic spre topul clasamentului l-a făcut Tesla, care a crescut cu 106%, la 5.7 mld. $ valoare. Este una dintre cele mai mari creşteri procentuale printre mărcile populare. Acum, americanii sunt pe locul 19, 11 poziţii mai sus.