Echipa a observat 379 din 30 de ţări diferite în domenii precum retail, bănci şi tehnologie. Participanţilor li s-a făcut un test de IQ, iar fiecare a fost evaluat asupra ratei eficienţei de către opt angajaţi ai fiecăruia, scrie Curiosity.
Deşi aceşti parametri nu sunt cei mai precişi din lume, s-au observat unele tipare evidente.
În general, cu cât managerii s-au descurcat mai bine la testul lor de IQ, cu atât angajaţii i-au evaluat mai bine în termeni de efcienţă. Totuşi, a existat un punct de cotitură: la managerii cu un IQ de 120 sau mai mare s-a observat o scădere a eficienţei.
Pot fi câteva motive pentru acest lucru: probabil planurile pe care liderii mai inteligenţi le-au făcut erau atât de complexe încât angajaţii nu le înţelegeau şi astfel, au fost considerate ineficiente. Este posibil să fie vorba şi de o dificultate de a relaţiona cu oamenii. Până la urmă, este greu să fii inspirat de cineva pe care nu-l poţi înţelege la nivel uman.
Cercetătorii afirmă că acest studiu nu trebuie să oprească promovarea oamenilor extrem de inteligenţi în funcţii de conducere, ci mai degrabă, să se găsească o metodă prin care această inteligenţă superioară poate fi folosită în folosul companiei.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Cât de inteligent eşti cu adevărat? Dacă ai aceste nouă calităţi te poţi numi o persoană inteligentă