Home » D:News » Din cauza isteriei cu criptomonede, putem rata un mesaj al extratereştrilor. ”Minerii” monedelor virtuale consumă atât de multă bandă încât nu lasă loc pentru astronomi

Autor: Alexandru Voiculescu 02.18.2018
Astronomii care caută mesaje radio ale civilizaţiilor extraterestre au nevoie de multă putere de procesare computerizată pentru date. Aceştia se află însă în dificultate de a a găsi GPU-uri (graphics processing units), pentru că cei care minează criptomonede le cumpără.

Altfel spus, din cauza isteriei cu monede virtuale, putem rata un mesaj al extratereştrilor. Astronomii susţin că nu pot accesa GPU-urile necesare pentru a opera telescoapele radio, pentru că unităţile sunt cumpărate de cei care minează criptomonede, scrie Futurism.

Aceste declaraţii sunt făcute chiar de Daniel Werthimer, savantul care conduce proiectul SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence) din cadrul Universităţii California-Berkeley. Aaron Parsons, alt astronom de la Berkeley care lucrează la telescopul radio Hydrogen Epoch of Reionisation Array (Hera), are o poveste similară. Acesta a spus pentru BBC că preţul pentru GPU-uri de care are nevoie echipa sa s-a dublat.

GPU-urile au fost găsite extrem de utile pentru minarea criptomonedelor datorită vitezei şi eficienţei de a realiza operaţii computaţionale repetitive, dar sunt esenţiale şi pentru savanţii care lucrează cu un volum enorm de date, precum cercetătorii care scanează undele radio.

Astronomia de acest tip nu este singura victimă a isteriei monedelor virtuale. Un raport din 2017 a scos la iveală că minarea criptomonedelor are nevoie de o cantitate mare de energie, care în consecinţă duce la emisii de carbon.

Dacă problema va continua, proiectele care caută semnale radio ale civilizaţiilor extraterestre se pot opri, conform precizărilor lui Parsons.

Motivul pentru care Facebook interzice reclamele la bitcoin şi alte criptomonede