Problema necunoscută a producătorilor de maşini electrice din întreaga lume
În prezent, Tesla şi producătorii auto din Japonia şi Germania folosesc diverse prize şi protocoale de comunicaţie pentru a face legătura între baterii şi încărcătoare, dar companiile au nevoie de o soluţie universală, dacă vor ca trendul maşinilor electrice să accelereze, potrivit Gândul.
Producătorii auto din spatele tehnologiei câştigătoare vor beneficia de pe urma lanţului furnizor de energie electrică şi şoferii maşinilor electrice nu se vor mai teme de drumurile lungi, care necesită reîncărcarea acumulatorilor.
Banca elveţiană UBS a estimat că un buget de 360 miliarde dolari va merge în dezvoltarea infrastructurii globale de încărcare a maşinilor electrice, în următorii opt ani.
Pentru a înfiinţa ceea ce se numeşte CCS (Combined Charging System), BMW, Daimler, Ford şi Volkswagen, au anunţat în noiembrie 2017 că vor construi 400 de staţii de încărcare pentru maşini electrice, în 18 ţări europene, până în anul 2020.
„În general, vorbim despre securizarea investiţiilor pentru cei care injectează bani în mobilitatea electrică”, a declarat Claas Bracklo, şeful diviziei de electromobilitate de la BMW şi preşedintele iniţiativei CharIN (Charging Interface Initiative), care susţine proiectul major CCS. „Am fondat CharIN pentru a beneficia de o poziţie favorabilă”.
„Războiul standardelor de încărcare”
Dincolo de CCS, mai există alte trei standarde de încărcare rapidă a bateriilor: sistemul super-rapid de la Tesla, CHAdeMO, dezvoltat de japonezii de la Nissan şi Mitsubishi şi GB/T, al chinezilor – cea mai mare piaţă auto electro din lume.
„Cred că, în decursul timpului, CHAdeMO şi CCS vor deveni unul şi acelaşi, migrând spre CCS, deci rămâne de văzut ce se va întâmpla cu Tesla”, a declarat Pasquale Romano, CEO-ul companiei ChargePoint din Silicon Valley, care gestionează una din cele mai vaste reţele de staţii pentru vehicule electrice din lume.
Citeşte continuarea în Gândul.