Proiectul a fost iniţiat de compania olandeză Port-Liner, iar aceste nave vor transporta mărfuri în porturile Antwerp, Amsterdam şi Rotterdam începând cu luna august a anului 2018, relatează Futurism.
Cele cinci vapoare, fiecare cu o lungime de 52 de metri şi o lăţime de 6,7 metri, vor fi alimentate de seturi de baterii lungi de şase metri fiecare; furnizate de Eneco, una dintre cele mai mari companii energetică din Olanda.
Navele vor putea călători fără echipaj, dar la început acestea vor avea oameni la bord, aşa cum se întâmplă la început cu orice vehicul autonom.
Acestea vor înlocui circa 23.000 de tiruri. Deoarece multe merg pe motorină, schimbarea va îmbunătăţi semnificativ calitatea aerului.
Fiecare vas va fi capabil să transporte 24 de containere cu o capacitate totală de 425 de tone. Viaţa bateriei va permite vapoarelor să navigheze timp de 15 ore.
Pe viitor, compania doreşte să construiască 500 de vapoare pe an.
Şeful executiv al Port-Liner, Ton van Meegen, a precizat că şi vasele tradiţionale pot avea tehnologia care să le facă autonome.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Cum arată viaţa la bordul celei mai mari nave de croazieră din lume. GALERIE FOTO
Cinci nave din Al Doilea Război Mondial au dispărut complet de pe fundul mării. ”Este grav”
Un tânăr din Oradea a fascinat presa lumii cu un iaht zburător
China a construit cel mai mare vapor care poate crea insule artificiale