Aceştia sunt români ce lucrează pentru construirea navei de cercetare artică de ultimă generaţie
ArcelorMittal Galaţi furnizează oţel pentru un vas de cercetare antarctic de aprovizionare şi care are capabilităţi de spărgător de gheaţă, solicitat de guvernul australian şi care va extinde explorarea în mările de sud şi Antarctica.
În prezent, nava – care va avea o lungime de 165 de metri – este construită de Şantierul Naval Damen din Galaţi.
„Acest proiect arată capabilitatea tehnică a combinatului nostru de a produce table groase de calitate înaltă”, a declarat Bruno Ribo, directorul general al ArcelorMittal Galaţi.
Oţelurile pentru utilizări marine sunt de înaltă rezistenţă (până la 620 Mega Pascali) şi au un conţinut scăzut de carbon, pentru a face faţă provocărilor apelor polare.
Una dintre principalele provocări rezolvată de ArcelorMittal a fost de a livra tabla în dimensiunile necesare – o treime dintre ele trebuia să fie subţiri şi late, cu grosimi de 6 – 8 milimetri şi lăţimi de 3.000 de milimetri. Tablele mai subţiri sunt utilizate pentru puntea vasului, în timp ce tablele mai groase sunt utilizate, de obicei, pentru a forma corpul navei. În plus, tablele extra-largi reduc semnificativ volumul de sudură.
Pentru a recunoaşte în mod formal începerea construcţiei, la ceremonia oficială, conform tradiţiei, mai multe monede au fost au fost plasate sub chilă, inclusiv o monedă olandeză de argint din 1642, an în care exploratorul olandez Abel Tasman devenise primul european a ajuns în Tasmania.
Citeşte continuarea pe Business Magazin.