Puterea de cumpărare mult diferenţiată la nivel european duce şi la comportamente diferite ale consumatorilor din Uniunea Europeană, informează Institutul Economic German de la Köln (IW) bazându-se pe datele Oficiului European de Statistică. 26,8% din cheltuielile germanilor sunt cu locuinţa – inclusiv banii de întreţinere, asigurări şi mentenanţă – afirmă specialiştii IW în urma unui studiu comparativ la nivel european privind structura costurilor în gospodării. Astfel, germanii se clasează peste media de 21,3% constatată în comunitatea statelor membre ale UE.
Românii – europenii cu cel de-al doilea cel mai mic venit pe cap de locuitor din UE – cheltuiesc aproape 37% din banii de care dispun pe mâncare, băutură şi ţigări. În Marea Britanie, doar 14% din banii disponibili sunt investiţi în alimente, băuturi şi tutun, iar în Germania 16,5%. Media la nivel european este de 19,9%. Familiile din Grecia alocă doar 4% din buget activităţilor culturale şi de petrecere a timpului liber în timp ce britanicii sunt cei mai generoşi (15%). În acelaşi scop, germanii cheltuiesc 12% din banii de care dispun.
Citeşte continuarea pe Rador.