Anvelopele de iarnă: sunt necesare sau nu? Care este situaţia şi ce spun specialiştii
De aceea nu ar trebui să vă zgârciţi la aceste piese. Am văzut recent pe stradă un Audi A6 impecabil, model fabricat de doar câţiva ani, cu anvelope de iarnă „no name”. Una dintre acestea era deja deformată. Cred că este mai bine să cumperi o maşină mai ieftină şi anvelope de calitate decât o maşină scumpă şi cauciucuri ieftine. Potrivit Autocar, anvelopele de proastă calitate, uzate sau care nu sunt umflate corespunzător reprezintă principala cauză a accidentelor petrecute pe drumurile din Marea Britanie. Într-o perioadă de 12 luni analizată, 446 de accidente au avut această cauză. Pe locul doi s-au situat sistemele de frânare defecte, cu 365 accidente provocate.
Sunt multe ţări din Europa în care anvelopele de iarnă sunt obligatorii
România nu este singura ţară din Uniunea Europeană sau din Europa care obligă şoferii să folosească anvelope de iarnă în anumite condiţii. Potrivit Michelin, aceasta sunt obligatorii, de asemenea, în Germania (când şoselele sunt acoperite cu zăpadă sau gheaţă), Suedia (1 decembrie – 31 martie), Estonia, Islanda (1 decembrie – 14 aprilie), Croaţia, Finlanda, Cehia (1 noiembrie – 31 martie), Serbia sau Austria (1 noiembrie – 15 aprilie).
Ce spun producătorii şi alte instituţii
Potrivit Continental, unul dintre cei mai mari şi respectaţi producători mondiali de anvelope, un automobil care merge pe gheaţă cu cauciucuri de vară va avea nevoie de 43 de metri pentru a frâna complet. Cu anvelope de iarnă va frâna complet în 35 de metri. Asta deoarece anvelopele de iarnă sunt realizate dintr-un material mai moale şi au mai multe „flori” şi şabloane, gândite special pentru deplasarea pe zăpadă şi gheaţă. Astfel, acestea se comportă mai bine decât cele de vară la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius.