Anul viitor vom mânca mai sănătos şi mai parfumat, potrivit Wholefoods.com, un magazin din SUA care în fiecare an stabileşte trendurile alimentare. Specialiştii lor au la bază statisticile legate de vânzări din ultimul an.
Aromele florale
Florile comestibile sunt de ani de zile vedete în meniurile fine dining, iar în ultima perioadă au ajuns şi aproape toate localurile, chiar şi în bucătăriile comune. Florile au devenit ingrediente în băuturi, infuzii, sosuri. Lavanda şi trandafirii sunt întâlnite în preparate din aproape orice meniu, iar florile de hibiscus şi de soc sunt folosite pentru tot felul de băuturi.
Super pudrele
Pudrele sau prafurile încep să câştige din ce în ce mai mult teren. Sunt foarte uşor de încorporat şi de aceea le găsim în smoothie-uri, latte-uri, supe, produse de cofetărie şi patiserie şi batoane proteice. Cei care vor un plus de energie folosesc pudră de matcha, de rădăcină de macca sau de cacao, pudra de turmeric este vedetă printre cei care doresc să aibă o alimentaţie sănătoasă. Fanii băuturilor de tip smoothie pun spirulină, pudră de kale sau de diverse ierburi şi rădăcini în fiecare pahar. Chiar şi pudrele proteice nu mai sunt folosite doar de cei care merg la sală sau de culturişti.
Ciuperci funcţionale
Noile tipuri de ciuperci reishi, chaga sau cordyceps sunt ingrediente în băuturi, cafea, smoothie-uri sau ceaiuri. Aromele lor puternice le fac să fie potrivite în combinaţie cu alte ingrediente ca ciocolata, cafeaua sau cacaua. Cu siguranţă vor apărea şi produse cosmetice şi de îngrijire personală care să le aibă în compoziţie.
Ingrediente din Orientul Mijlociu
Influenţele culinare ale Orientului Mijlociu sunt deja prezente în bucătăriile occidentale, însă anul 2018 le va aduce în lumina reflectoarelor. Hummus, pita sau falafel vor fi din ce în ce mai întâlnite în meniurile localurilor. Nu doar preparatele sunt apreciate, ci şi condimentele. Harissa, cardamom, za’atar sunt din ce în ce mai folosite.
Transparenţa
Mai mult este mai bine atunci când vine vorba despre etichetarea alimentelor. Clienţii doresc să ştie din ce în ce mai multe detalii legate de istoricul fiecărui produs. Tipul de agricultură folosit şi în special menţiuni legate de modificarea genetică sunt căutate în primul rând pe etichetă.