Locuitorii Veneţiei şi ecologiştii erau de mult timp nemulţumiţi de apariţia imenselor palate ale plăcerii în apropierea fragilului oraş, ale cărui biserici gotice şi bizantine păreau minuscule pe lângă ele. Noile reguli, care apar după o perioadă de limitări temporare de trei ani, impun navelor care depăşesc 100.000 de tone să se înscrie pe un canal navigabil mai puţin spectaculos, spre portul industrial Marghera, departe de Grand Canal, informează Rador.
Aproape 99% din cei 18.000 de veneţieni au votat pentru introducerea acestor restricţii în cadrul unui referendum neoficial, în luna iunie. Primarul Veneţiei, Luigi Brugnaro, a salutat planul spunând că răspunde cererilor localnicilor, ale lucrativei industrii a turismului şi grupurilor conservaţioniste, care au sunat alarma privitor la daunele provocate de aceşti giganţi lagunei şi canalelor de mică adâncime. Dar vestea nu i-a calmat pe cei care cer de mult timp interzicerea trecerii navelor de croazieră prin lagună. Pentru aceasta este însă nevoie să se construiască o nouă rută care va fi deschisă peste patru ani, spune ministrul transporturilor Graziano Delirio.