Proiecte inovatoare în domeniul energiei, propuse de elevi şi studenţi români

25 10. 2017, 14:00
Concursul s-a desfăşurat în perioada 10 mai – 20 octombrie 2017 şi a avut ca obiectiv încurajarea studenţilor Universităţii Politehnica din Bucureşti şi a elevilor de liceu din România de a-şi pune în valoare cunoştinţele tehnice şi creativitatea în domenii precum eficienţă energetică, noi surse de energii regenerabile, tehnologii inteligente, oraşe inteligente şi mobilitate, gazele naturale în secolul al 21-lea. 

Proiectele înscrise au fost expuse şi prezentate în etapele finale ale concursului din 19 şi 20 octombrie 2017, în prezenţa colegilor, participanţilor şi a cadrelor didactice. În finală s-au calificat şapte proiecte ale studenţilor şi 23 de proiecte ale elevilor.

În finala studenţilor, proiectul “Sistem de monitorizare al parametrilor de mediu bazat pe protocolul LoRaWAN”, al studenţilor Facultăţii de Automatică şi Calculatoare, şi-au adjudecat premiul întâi. Premiul doi a revenit studenţilor Facultăţii de Energetică, cu proiectul “LUMOS the bright side of your home”. Premiul trei a fost câştigat de proiectul intitulat “Multiferroic properties of Eu-substituted BiFeO3 ceramics” al studenţilor Facultăţii de Chimie Aplicată şi Ştiinţa Materialelor.
 
De asemenea au câştigat menţiuni studenţii următoarelor facultăţi: Facultatea de Inginerie Electrică, Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, Facultatea de Inginerie Mecanică şi Mecatronică şi Facultatea de Energetică.
 
În finala elevilor, proiectul intitulat „Project Calypso” al elevilor Colegiului Naţional ”Petru Rareş” din Suceava, a câştigat marele premiu, pentru un proiect de monitorizare a calităţii apelor. Pe locul doi s-au clasat elevii Colegiului Economic ”A. D. Xenopol” din Bucureşti cu proiectul „Green Light”. 
 
Juriul a avut reale dificultăţi în alegerea căştigătorilor locului trei şi a decis să acorde două premii trei astfel: elevilor Colegiului Tehnic Forestier Câmpina pentru proiectul „Smart Car” şi elevilor Colegiului Naţional Bilingv „George Coşbuc” din Bucureşti pentru proiectul „Energy Harvesting”.
 
De asemenea, au fost acordate menţiuni, elevilor următoarelor unităţi de învăţământ: Colegiul Naţional ”Ion Creangă” din Bucureşti pentru proiectul „The Sunny Hat”, Liceul Tehnologic ”Grigore Moisil” din Buzău, pentru proiectul „Smart Home”, Colegiul Tehnic ”Dinicu Golescu” din Bucureşti pentru proiectul „Sistem mecatronic”, Colegiul Naţional de Informatică ”Tudor Vianu” şi Colegiul Naţional ”Elena Cuza” ambele din Bucureşti pentru proiectul Brigada Eco.
 
”TeChallenge este o competiţie de proiecte inovative, pentru studenţi şi elevi, aflată la debut, care reprezintă rezultatul parteneriatului nostru de succes cu Honeywell România şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti. Prin acest eveniment ne-am propus să creştem an de an cultura inovaţiei şi să demonstrăm că studenţii şi elevii din România pot veni cu soluţii serioase la provocările societăţii. Astfel încercăm să construim o cultură a competiţiei şi inovaţiei la nivelul şcolii şi implicit al societăţii şi cred că acest lucru a început să devină tot mai vizibil în ultimii ani. Pe întreg parcursul acestui an universitar, special pentru noi, – cel de-al 200-lea an de existenţă al UPB – vom organiza numeroase evenimente de acest fel şi sper ca toate să aibă succesul celui de acum.” a declarant rectorul Universităţii Politehnice Bucureşti Mihnea Costoiu.
 
„Honeywell investeşte în programe menite să îmbunătăţească educaţia în domeniul ştiinţei, tehnologiei, ingineriei şi matematicii (STEM) pentru a inspira următoarea generaţie de oameni de ştiinţă. Suntem foarte mândri de studenţii şi de elevii noştri, îi felicităm pe toţi participanţii şi sperăm ca anul viitor, când vom organiza a doua ediţie a concursului TeChallenge, vom primi şi mai multe propuneri inovatoare”, a declarat Constanţa Nazarcu, Director General Honeywell Romania.