Cum abordează olandezii problema fluxului crescut de turişti

29 10. 2017, 14:30

„Suntem un oraş deschis, tolerant”, a declarat Geerte Udo, directorul de turism din Amsterdam. „Cum să vă imaginaţi vreodată că am putea spune:” Nu sunteţi bineveniţi aici! „, a declarat aceasta, potrivit Independent.

Udo şi echipa ei din Amsterdam, care supraveghează turismul oraşului, şi-au petrecut ultimii doi ani încercând să îndepărteze subtil turiştii de la atracţiile cele mai populare, cum ar fi Districtul Red Light şi Cartierul Muzeelor. Ei s-au folosit de datele stocate pe un cip care face parte din reţeaua Amsterdam City Card, pentru a analiza comportamentul turistic al vizitatorilor şi pentru a elabora modalităţi de a-l schimba pentru a uşura descongestionarea.

„Putem vedea exact cum se comportă aceşti oameni”, a spus Udo. „Toată lumea vine în oraş şi merge dimineaţa la Muzeul Van Gogh, apoi ia o barcă şi se plimbă pe canal după-amiaza.”

Echipa a încercat apoi să schimbe acest comportament sugerând oamenilor, în momentul achiziţionării cartelei City Card, să facă plimbarea de dimineaţă pentru a evita mulţimea, şi nu seara. O altă metodă a implicat afişarea unui videclip live care să arate coada de aşteptare în cele mai populare locuri, cum ar fi Muzeul Van Gogh, pentru a încuraja vizitatorii să-şi planifice călătoria mai târziu în cursul zilei sau să meargă la altă destinaţie.

Citeşte continuarea pe Mediafax.