Home » D:News » Descoperire remarcabilă în ceea ce priveşte posibilitatea existenţei vieţii extraterestre pe Marte: este un element esenţial

Publicat: 07.09.2017
Descoperirea borului pe Marte furnizează cercetătorilor mai multe indicii conform cărora viaţa a putut exista pe această planetă, întrucât compuşii pe bază de bor au un rol în stabilizarea zaharurilor necesari pentru apariţia ARN-ului.

„Deoarece compuşii de bor pot avea un rol important în crearea ARN-ului – una dintre pietrele de temelie ale vieţii – descoperirea borului pe Marte deschide posibilitatea că viaţa a apărut pe o altă planetă”, precizează Patrick Gasda, cercetător la Los Alamos National Laboratory şi autorul principal al acestui studiu. Acesta mai adaugă şi că „boraţii sunt un pod de legătură între moleculele organice simple şi ARN. Fără ARN, nu ai viaţă. Prezenţa borului ne spune că dacă substanţele organice au fost prezente pe Marte, aceste reacţii chimice s-ar fi putut produce”.

În ceea ce priveşte vechimea acestor compuşi de bor, Gasda precizează că „am detectat boraţi într-un crater de pe Marte vechi de 3,8 miliarde de ani, ceea ce e mai devreme decât formarea vieţii de pe Terra”.

Borul a fost descoperit în filoanele de sulfat de calciu, ceea ce înseamnă că elementul era prezent în apa din subsol şi furnizează astfel o altă dovadă conform căreia apa din subsol putea susţine viaţa, având temperaturi de 0-60 de grade Celsius şi un pH neutru spre alcalin, scrie Science Daily.

Elementul a fost identificat cu ajutorul instrumentului ChemCam al roverului Curiosity aflat pe suprafaţa Planetei Roşii. Această descoperire face parte din demersul savanţilor de a cerceta cu ajutorul roverului un munte stratificat, găsind indicii despre formarea lacurilor şi mediilor umede din subsolul planetei Marte cu miliarde de ani în urmă, în moduri în care ar fi influenţat şansele apariţiei vieţii.

Odată cu urcarea roverului, s-a constatat că tiparul compoziţiei se schimba, incluzând mai multă argilă şi mai mult bor. Acestea şi alte variaţii chimice ne pot spune despre condiţiile în care sedimentele au fost depozitate odată cu aceste elemente şi substanţe.

Marte era cândva o planetă verde ca a noastră. Ce s-a întâmplat cu aceasta