De asemenea, oamenii non-religioşi folosesc mai des cuvinte asociate cu gândirea şi raţiunea, pe când cei religioşi utilizează cuvinte asociate mai mult cu credinţa decât cu logica, precum „diavol”, „binecuvântare” şi „rugăciune”, scrie Daily Mail.
Studiul a fost efectuat cu ajutorul a 12.815 de utilizatori britanici şi americani de Facebook.
„Am observat că emoţiile pozitive şi cuvintele sociale sunt asociate cu afilierea religioasă, pe când emoţiile negative şi procesele cognitive sunt mai mult asociate non-religioşilor”, precizează David Yaden de la Universitatea din Pennsylvania.
Desigur, utilizatorii şi-au dat consimţământul de a le fi urmărite postările, iar înainte de efectuarea experimentului propriu-zis, utilizatorii au specificat afilierea (sau lipsa ei) religioasă.
Cercetătorii nu pot spune dacă limbajul utilizat reflectă întru totul starea psihologică a oamenilor, sau dacă utilizarea limbajului reflectă normele sociale care vin odată cu apartenenţa la un grup.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Ateii şi persoanele religioase se tem cel mai puţin de moarte, sugerează un studiu
Cu cât o persoană este mai inteligentă, cu atât este mai puţin dispusă să creadă în Dumnezeu
Care sunt cele 13 ţări în care ateii riscă să fie condamnaţi la moarte? (HARTĂ INTERACTIVĂ)