Home » D:News » După 27 de ani, la Constanţa a fost construită prima navă. Cât a costat ”Irina” – FOTO

După 27 de ani, la Constanţa a fost construită prima navă. Cât a costat ”Irina” – FOTO

Publicat: 14.06.2017
Este primul vapor construit după 1990 din fondurile Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos, valorând aproape jumătate de milion de euro. Aceasta a plecat deja în misiune, după ceremonia în care a fost „botezată” Irina, care a avut loc la Galaţi.

Nava de pilotaj „Irina” a primit, marţi, binecuvântarea preoţilor, aceasta fiind prima navă construită după anul 1990 din fondurile proprii ale Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ), vaporul fiind realizat la Şantierul Naval din Constanţa, scrie Mediafax.

Nava a costat aproape o jumătate de milion de euro, iar miercuri a plecat în prima misiune, vasul „Irina” urmând să acţioneze pe Dunăre, din locul unde fluviul se varsă în Marea Neagră până în portul Sulina.

Este prima navă construită de Administraţia Fluvială a Dunării de Jos, din fondurile proprii după 1990. Este o mândrie. A fost construită la Constanţa şi a costat 420.000 euro, fără TVA. I-am întocmit toate documentele pentru navigaţie, azi (marţi – n.r.) o sfinţim ca să-i meargă bine, aşa se face, iar mâine (miercuri – n.r.) va pleca la Sulina. Acolo va acţiona, de la Marea Neagră până în portul Sulina. Este destinată transportului piloţilor sau a altor persoane din Portul Sulina în Marea Neagră la bordul navelor care circulă pe Canalul Sulina”, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, Dorian Dumitru, directorul AFDJ Galaţi.

Practic, vaporul ghidează sau însoţeşte alte vase spre port, transportă personal de pe nave în port sau din port pe nave, toate activităţile urmând să se facă între Portul Sulina şi vărsarea Dunării în mare.

Nava are 16,5 metri lungime, 5 metri lăţime, pescaj de 1,5 metri, deplasament de 47 de tone şi două motoare cu o putere totală de 720 de cai. De asemenea, noul vas al AFDJ Galaţi are echipamente moderne de navigaţie şi observaţie.

Nava „Irina” este cea de a şaptea de acest tip din dotarea AFDJ. Celelalte nave de pilotaj sunt foarte vechi, trei dintre ele fiind trase la mal, în conservare, motiv pentru care Administraţia a mai comandat o navă de pilotaj care va fi lansată la apă până la finalul anului.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase