Raportul se bazează pe statisticile oferite de soluţiile Kaspersky Lab pentru PC-uri Windows şi Mac-uri, cu modulul de control parental activat. Acesta prezintă procentul de vizite sau tentative de vizitare a unor site-uri cu un conţinut potenţial dăunător care se încadrează într-una dintre cele mai populare şapte categorii prestabilite: mijloace de comunicare pe Internet; alcool, tutun, droguri; jocuri pentru calculator; software, audio, video; e-commerce; limbaj explicit; conţinut pentru adulţi, scrie Gândul.
Copiii au deschis site-uri de comunicare (cum ar fi platforme de social-media, servicii de mesagerie sau de e-mail) în 61% din cazuri, comparativ cu 67% în anul precedent (din mai 2015 până în aprilie 2016). Jocurile au scăzut de la 11% la 9%, iar site-urile pentru adulţi reprezintă acum 1,2%, faţă de 1,5%. În acelaşi timp, vizitele paginilor care conţin informaţii despre droguri, alcool, tutun acum însumează 14% din totalul detecţiilor, deşi cifra a fost de numai 9%în etapa precedentă.
În România, copiii sunt atraşi cel mai mult de site-urile de comunicare, cu o proporţie de 47,66%. Dintre acestea, Facebook ocupă primul loc detaşat (90,56%), urmat de Google+ (3,32%) şi Twitter (2,34%). După urmează cele cu informaţii despre alcool, tutun şi droguri (26,05%), iar pe locul al treilea jocurile pentru computer (13,13%). Cea mai populară platformă online de jocuri pentru copiii români este roblox.com (80,92%), urmată de minecraft.net (10,06%) şi steampowered.com (6,70%).
”Observăm o mare schimbare în activitatea online a copiiilor: trecerea de la computere la dispozitive mobile”, comentează Anna Larkina, Web-content Analysis Expert la Kaspersky Lab. “Copiii folosesc acum computerele doar pentru a vizita site-uri care nu au aplicaţii echivalente pentru mobil sau care sunt mai uşor de văzut pe ecrane mari. Acest lucru ar putea să explice de ce scade proporţia deţinută de site-urile de comunicare deschise de pe computere, în timp ce proporţia paginilor din categoria “Alcool, tutun, droguri” este în creştere. Scăderea categoriei jocurilor nu înseamnă că acum copiii se joacă mai puţin pe computer. Ei tind să aleagă câteva site-uri şi să rămână la ele, dar pot să petreacă o grămadă de timp jucându-se.”
Site-urile despre droguri, alcool şi tutun sunt cele mai populare în America de Nord (32%), Oceania (30%) şi Europa de Vest (26.