Home » D:News » Cercetătorii au descoperit cum Volkswagen frauda rezultatele testelor de emisie. „Este cel mai complex sistem din istoria automobilelor„

Cercetătorii au descoperit cum Volkswagen frauda rezultatele testelor de emisie. „Este cel mai complex sistem din istoria automobilelor„

Publicat: 26.05.2017
O echipă internaţională de cercetători a dezvăluit mecanismul care a permis automobilelor Volkswagen să măsluiască rezultatele testelor de emisie americane şi europene timp de şase ani până în 2015, când Agenţia de Protecţie a Mediului din SUA a aflat de această fraudă.

După un an de investigaţii, cercetătorii au găsit un cod care permitea computerului de la bordul maşinii să ştie dacă vehiculul trecea printr-un test de emisie. Computerul activa apoi sistemul de control al emisiilor, reducând astfel cantitatea de poluanţi degajată. Computerul cunoştea şi când testul de emisie se termina, moment în care sistemul era dezactivat, scrie Science Daily.

Atunci când sistemul nu era în funcţiune, maşinile emiteau o cantitate de 40 de ori mai mare de oxizi de azot decât limita maximă permisă de EPA.

Echipa, condusă de Kirill Levchenko, savant la University of California San Diego, şi-a prezentat descoperirea la cea de a 38-a ediţia a IEEE Symposium on Security, care a avut loc în perioada 22-24 mai.

Savanţii au obţinut copii ale codurilor din computerele de bord ale automobilelor de pe diferite forumuri şi chiar de pe site-ul oficial al Volkswagen.

În timpul testelor de emisie standard, puterea motorului este măsurată cu un dinamometru într-o simulare menită să imite deplasarea reală din traficul urban. Condiţiile testului fiind publice şi standardizate, este uşor pentru producători să modeleze comportamentul automobilului în timpul testelor. Codul găsit în computerul maşinilor Volkswagen verifică un număr de condiţii asociate cu un test de emisie, precum distanţa, viteza şi chiar poziţia volanului. Dacă aceste condiţii sunt întâlnite, computerul activează mecanismul de reducere al emisiilor.

Sistemul este în sine o piesă tehnologică remarcabilă, după cum precizează şi Levchenko: „dispozitivul Volkswagen este probabil cel mai complex din istoria automobilelor”.

Motoarele diesel pun probleme producătorilor de automobile pentru că procesul de combustie produce mai mult oxid de azot decât motoarele pe benzină. Pentru a reduce aceste emisii, computerul de bord trebuie să sacrifice performanţa sau eficienţa motorului pentru a se încadra în standardele impuse de legislaţie.

Studiul de faţă atrage atenţia asupra problemelor aduse de verificarea sistemelor care pot încerca să ascundă emisiile reale şi propune elaborarea unei noi serii de tehnici care să contracareze aceste sisteme.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

O descoperire poate stârni un scandal şi mai mare ca în cazul Volkswagen. Maşinile Diesel poluează mai mult decât în testele de laborator

Poluarea maşinilor Volkswagen este mai mare decât se credea anterior. Poate duce la moartea prematură a cel puţin 1.200 de oameni

Sateliţii NASA au descoperit mutiple surse TOXICE de poluare ale aerului – FOTO

Două miliarde de copii respiră un aer poluat, iar sănătatea lor este în pericol

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Pământul ar fi putut fi devastat de explozii spațiale „invizibile”
Pământul ar fi putut fi devastat de explozii spațiale „invizibile”
Cum s-au schimbat planurile militare ale României după Războaiele Balcanice
Cum s-au schimbat planurile militare ale României după Războaiele Balcanice
Cercetătorii au descoperit că anotimpurile Pământului sunt ciudat de desincronizate
Cercetătorii au descoperit că anotimpurile Pământului sunt ciudat de desincronizate
Cinci evenimente istorice petrecute de Crăciun care au schimbat lumea
Cinci evenimente istorice petrecute de Crăciun care au schimbat lumea
O istorie culturală a Crăciunului, dincolo de mituri și tradiții „eterne”. Cum au apărtul cadourile, luminițele și decorațiunile?
O istorie culturală a Crăciunului, dincolo de mituri și tradiții „eterne”. Cum au apărtul cadourile, luminițele ...
Chris Rea, peste patru decenii de muzică fără compromisuri. „Mi-am început viața ca un străin”
Chris Rea, peste patru decenii de muzică fără compromisuri. „Mi-am început viața ca un străin”
Singur de Crăciun? Iată cum poți transforma liniștea într-un aliat pentru echilibrul emoțional
Singur de Crăciun? Iată cum poți transforma liniștea într-un aliat pentru echilibrul emoțional
Cum a ajuns Apărarea Aerospațială americană să-l urmărească pe Moș Crăciun timp de 70 de ani?
Cum a ajuns Apărarea Aerospațială americană să-l urmărească pe Moș Crăciun timp de 70 de ani?
Test de cultură generală. De ce aduce ghinion să lași o pălărie pe pat?
Test de cultură generală. De ce aduce ghinion să lași o pălărie pe pat?
Știința nu așteaptă: Evenimentele care au scris istorie în astronomie chiar de Crăciun
Știința nu așteaptă: Evenimentele care au scris istorie în astronomie chiar de Crăciun
MESAJE DE CRĂCIUN 2025. Urări speciale pentru prieteni, rude sau colegii de la serviciu
MESAJE DE CRĂCIUN 2025. Urări speciale pentru prieteni, rude sau colegii de la serviciu
Țara în care dreptul la munca de acasă ar putea deveni lege
Țara în care dreptul la munca de acasă ar putea deveni lege
Ziua în care Nicolae şi Elena Ceauşescu au fost executaţi
Ziua în care Nicolae şi Elena Ceauşescu au fost executaţi
Cele mai bogate familii din lume au devenit și mai bogate în anul 2025
Cele mai bogate familii din lume au devenit și mai bogate în anul 2025
Crește impozitul pe mașinile hibride din 2026
Crește impozitul pe mașinile hibride din 2026
Sfatul unui psiholog pentru Crăciun și Revelion: „Magia sărbătorilor vine din interior”
Sfatul unui psiholog pentru Crăciun și Revelion: „Magia sărbătorilor vine din interior”
Care au fost cele mai râvnite cartiere din România în anul 2025?
Care au fost cele mai râvnite cartiere din România în anul 2025?
Scanările cerebrale dezvăluie un pericol ascuns în alimentele ultra-procesate
Scanările cerebrale dezvăluie un pericol ascuns în alimentele ultra-procesate