Deşi poate fi intimidant să comanzi o băutură de care nu ai auzit niciodată, nu este întotdeauna un lucru rău să iei această decizie, scrie The Independent.
Crémant d’Alsace. Tintilla. Côte-Rôtie – nume ciudate, greu de pronunţat spre deosebire de Cabernet Sauvignon sau Pinot Noir, relatează Mediafax.
Bosker a renunţat la un job ca jurnalist în urmă cu câţiva ani pentru a se alătura unei clase elitiste de experţi în vinuri, cunoscuţi drept somelieri. Aceasta îşi scrie cercetarea care deseori se dovedeşte a fi epică şi tulburătoare, plină de chichiţe despre cum funcţionează misterioasa lume a vinurilor.
Potrivit lui Bosker, care a lucrat ca somelier la restaurantul L’Apicio din New York, cei care comandă doar vinuri extrem de cunoscute vor plăti o taxă adiţională de ”dă-mi”.
„Directorii de băuturi desăvârşite percep o taxă de ”dă-mi” la paharele de vin făcut din boabe de struguri cunoscute, precum Chardonnay sau Malbec”, notează autoarea. ”Ei ar putea cere în plus pentru că majoritatea consumatorilor văd vinul familiar, şi parcă se setează pe autopilot, gândindu-se: dă-mi vinul ăla, nu îmi pasă cât costă”.
”Cabernet era cuvântul magic pentru somelieri – însemna bani făcuţi uşor”, continuă autoarea, care face referire la regula de aur a somelierilor: ”Nu poţi face o marjă asupra lucrurilor pe care oamenii nu le cunosc”.
Autoarea oferă şi sfaturi pentru consumatorii care vor să evite o astfel de taxă.
„Când ies să mănânc la restaurant, încerc să stau departe de mulţimea clasică. Dacă vreau să beau un vin grozav la un preţ bun, mă uit în meniu şi analizez denumirile nefamiliare şi intimidante – să zicem un Mondeuse Noire din Savoie, Franţa”.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Un nou studiu confirmă definitiv efectele benefice ale vinului roşu
Cercetătorii americani au creat sticla de vin cu forma perfectă