În comunicatul NIF se menţionează: „Drumul va costa 60 de miliarde de forinţi, bani care vor fi asiguraţi din fonduri UE şi din resurse proprii, informează Rador.
Constructorul selectat este grupul S+S R67. Asfaltul acustic, care este fabricat cu ajutorul unor tehnologii speciale, va emite sunete în momentul în care şoferul intră cu maşina pe această porţiune de drum. Drumul va fi asfaltat la fel ca şi oricare alte şosele, numai că suprafaţa asfaltului va fi încrustată transversal. Intensitatea sunetului depinde de adâncimea acestor crestături şi de distanţa dintre ele.
De fapt, notele sunt formate de aceste linii crestate în asfalt, anvelopa maşinii va fi coarda chitarei, iar caroseria va fi instrumentul muzical. Când autoturismul va intra pe drumul spre Kaposvár, pe „asfaltul cântător”, se va auzi melodia „Pe drumul 67″, cântată de formaţia Republic. Porţiunea de drum reabilitat cu asfalt neobişnuit va fi gata – conform planurilor – în 2019”.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Trans-siberianul – Cel mai lung drum de fier din lume
Cel mai ciudat sat din România: are un singur locuitor şi un drum de 10 km din marmură
Locuieşti aproape de şosea? Îmbătrâneşti mai repede şi rişti să mori mai curând