Home » D:News » Este mai rapid să staţionezi sau să urci pe scările rulante? Răspunsul găsit de cercetători după şase luni de studii

Este mai rapid să staţionezi sau să urci pe scările rulante? Răspunsul găsit de cercetători după şase luni de studii

Este mai rapid să staţionezi sau să urci pe scările rulante? Răspunsul găsit de cercetători după şase luni de studii
Publicat: 13.03.2017
În mod surprinzător, rezultatele unui studiu obţinute la cererea Freedom of Information au arătat că, în unele cazuri, este mai bine şi mai eficient să staţionezi pe scările rulante decât să urci, informează jurnaliştii de la Business Insider.

Staţionare pe dreapta sau pe stânga? La metroul londonez regulile sunt foarte clare: se stă pe partea dreaptă şi se urcă pe stânga. Acest lucru înseamnă că oamenii care sunt pregătiţi să urce se pot deplasa mai repede între staţii, dar înseamnă şi că, în perioadele de maximă aglomeraţie, sunt cozi mari la urcarea pe partea dreaptă pentru staţionare, ceea ce înseamnă că porţiunea stângă rămâne prea puţin folosită. Cu alte cuvinte, este ineficient, scrie Gândul

Cercetătorii au vrut să afle dacă ar fi mai eficient ca oamenilor să li se spună să stea pe ambele părţi ale scărilor rulante şi dacă acest lucru ar putea avea ca rezultat deplasarea mai rapidă între staţii. Într-un proces de şase luni, aceştia i-au instruit pe participanţii la studiu să facă exact acest lucru: să stea. 

 
Desigur, într-o lume ideală, cel mai eficient ar fi ca oamenii să circule pe ambele sensuri tot timpul. Dar acest lucru, evident, nu se va întâmpla, pentru că unii au probleme de acces, însemnând că nu pot să urce scările, în vreme ce alţii pur şi simplu aleg să staţioneze. 
 
Rezultatul: este mult mai bine să staţionezi (în perioadele de maximă aglomeraţie). Potrivit Gizmodo, concluziile au revelat că atunci când staţiile sunt aglomerate, mai mulţi oameni au reuşit să urce într-o unitate dată de timp atunci când toată lumea a staţionat. Pe scările în care s-a aplicat această metodă au circulat 151 de pasageri pe minut, în vreme ce acolo unde oamenilor le-a fost permisă şi deplasarea au ajuns pe partea cealaltă 115 pe minut. „Acest lucru indică faptul că, în perioadele foarte aglomerate, ar fi mult mai bine ca toţi călătorii să stea, pe ambele părţi ale scărilor”, au precizat realizatorii studiului. 
 
Totuşi, atunci când staţiile sunt mai puţin aglomerate, diferenţa nu este atât de mare, rezultatele arătând că pentru până la 100 de pasageri pe minut corelaţia între proporţia celor care urcă şi numărul celor care staţionează nu este semnificativă. În fapt, în perioadele de linişte, staţionarea pe ambele părţi ar putea duce chiar la scăderea eficienţei, pentru că nimeni nu aşteaptă urcarea, iar cei care vor să se deplaseze mai repede sunt blocaţi. 
 
 

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură generală. Câte pisici există în lume?
Test de cultură generală. Câte pisici există în lume?
(P) Un derivat al vitaminei descoperite în 1913 este astăzi cel mai studiat ingredient antirid
(P) Un derivat al vitaminei descoperite în 1913 este astăzi cel mai studiat ingredient antirid
(P) Ce indică popularitatea Bitcoin despre direcția economiei românești
(P) Ce indică popularitatea Bitcoin despre direcția economiei românești
(P) Călătorie de Neuitat prin România: București – Râmnicu Vâlcea
(P) Călătorie de Neuitat prin România: București – Râmnicu Vâlcea
Prima fotografie a Telescopului Hubble cu Nebuloasa Crabului din ultimii 24 de ani a dezvăluit mai multe structuri misterioase
Prima fotografie a Telescopului Hubble cu Nebuloasa Crabului din ultimii 24 de ani a dezvăluit mai multe structuri misterioase
Care sunt cele trei culori prin care devenim instant mai atractivi în ochii celorlalți?
Care sunt cele trei culori prin care devenim instant mai atractivi în ochii celorlalți?
Viaţa zbuciumată a celei mai frumoase Prinţese a României. A fost prima femeie căpitan de cursă lungă, s-a căsătorit de două ori şi a sfârşit la mănăstire
Viaţa zbuciumată a celei mai frumoase Prinţese a României. A fost prima femeie căpitan de cursă lungă, s-a căsătorit ...
Poșta daneză oprește distribuirea scrisorilor după 400 de ani
Poșta daneză oprește distribuirea scrisorilor după 400 de ani
„Cel mai sângeros an”: Record de execuții în Arabia Saudită
„Cel mai sângeros an”: Record de execuții în Arabia Saudită
Averea lui Elon Musk a trecut de 700 de miliarde de dolari
Averea lui Elon Musk a trecut de 700 de miliarde de dolari
Zonele din România unde va ninge de Crăciun
Zonele din România unde va ninge de Crăciun
Rocile spațiale antice ar putea deține secretul pentru mineritul de asteroizi
Rocile spațiale antice ar putea deține secretul pentru mineritul de asteroizi
Neuroștiința percepției timpului: de ce creierul simte că orele trec diferit
Neuroștiința percepției timpului: de ce creierul simte că orele trec diferit
Ce anume din ADN-ul centenarilor îi face să trăiască atât de mult?
Ce anume din ADN-ul centenarilor îi face să trăiască atât de mult?
Erwin Schrödinger și „pisica” care a schimbat fizica: povestea unui laureat Nobel exilat de naziști
Erwin Schrödinger și „pisica” care a schimbat fizica: povestea unui laureat Nobel exilat de naziști
Jean-Martin Charcot, omul care a schimbat felul în care înțelegem mintea și creierul
Jean-Martin Charcot, omul care a schimbat felul în care înțelegem mintea și creierul
Inteligența Artificială poate dezvălui bolile înscrise în ADN-ul nostru
Inteligența Artificială poate dezvălui bolile înscrise în ADN-ul nostru
De ce unele cuvinte ne atrag atenția mai mult decât altele? Experții spun că totul depinde de cum sună fiecare
De ce unele cuvinte ne atrag atenția mai mult decât altele? Experții spun că totul depinde de cum sună fiecare