În general, consumatorii cred că promovarea lor în mediul online devine, de multe ori, agresivă. Astfel, 67% dintre aceştia spun că le evită, 24% încetează să mai cumpere produsul respectiv, iar 20% indică marca drept un exemplu prost. De asemenea, în 2017, mai mulţi români au declarat că au instalat programe de Adblock în comparaţie cu anul trecut (32% faţă de 19% în 2016), notează Gândul.
În acelaşi timp, consumatorii ar fi mai atenţi la conţinutul publicat de un brand în mediul online dacă acesta ar fi util pentru ei (75%), dacă i-ar surprinde (48%) sau dacă ar fi amuzant (34%).
„Este în continuare o mare provocare pentru branduri să găsească acel conţinut care nu doar să ajungă la publicul vizat, ci şi să-i menţină atenţia. Pe măsură ce este expus la tot mai multe informaţii în mediul online, consumatorul devine tot mai puţin dispus să-şi piardă timpul cu mesaje care nu-i răspund nevoilor de informare sau relaxare sau cu care pur şi simplu nu rezonează. De aceea, recomandăm ca strategiile de promovare ale brandurilor să fie centrate pe conţinut valoros şi relevant, având la bază analize complexe ale targetului”, afirmă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.
Românii încetează să mai urmărească un brand pe Facebook atunci când conţinutul promovat nu este util pentru ei (55%), firma este plictisitoare (31%) sau promovată în exces (29%). În schimb, aceştia ar vrea să afle mai multe informaţii despre o marcă dacă acestea ar fi împărtăşite de un specialist în domeniu (70%), de oameni obişnuiţi (46%) sau de celebrităţi (22%).
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: