Greşeala profesorilor care poate afecta dezvoltarea optimă a elevilor
Membrii Societăţii de Psihologie Britanice afirmă că profesorii care nu-şi ating elevii atunci când aceştia sunt fericiţi, supăraţi sau îngrijoraţi, le fac rău acestora, afectând bunul mers al dezvoltării lor.
„Profesorii nu îşi dau seama cât de importantă este atingerea şi că, lipsa atingerii este, în sine, o formă de abuz psihologic”, a explicat psihologul pediatru Sean Cameron, relatează Gândul.
Părerea sa este împărtăşită de psihologii din întreaga lume, care fac apel către toate şcolile să schimbe atitudinea profesorilor în ceea ce priveşte contactul tactil cu elevii, explicându-le şi părinţilor că atingerile nu doar că sunt necesare, ci constituie o parte integrată a relaţiei profesor-elev.
Profesorul Fancis McGlone, specialist în neuroştiinţă afectivă la Universitatea John Moores din Liverpool a spus că o simplă mângâiere pe creştetul capului este un lucru esenţial în dezvoltarea creierului elevului.