Home » D:News » Agenţia Spaţială Europeană se alătură NASA într-o misiune istorică în care oamenii nu au mai participat de 45 de ani

Autor: Oana Bujor 02.10.2017
Agenţia spaţială Europeană şi NASA vor colabora pentru a trimite pe Lună o nouă misiune în următorii ani. Astronomii nu au mai ajuns pe Lună încă din 1972 când NASA a încheiat misiunea Apollo

Agenţia Spaţială Europeană şi compania Airbus au trimis deja un propulsor şi module  pentru zborul sondei Orion care va avea loc în 2018. Agenţia a declarat că se va alătura programului pentru crearea unui modul secundar care va orbita în jurul Lunii la începutul anului 2021, informează Daily Mail.

Modulul va fi dotat cu propulsoare, electricitate, apă şi control termic care va monitoriza nivelul de oxigen şi nitrogen al echipajului.

Misiunea va fi lansată de pe Kennedy Space Center din Florida, Statele Unite ale Americii, la începutul anului 2021 şi va include patru astronauţi. Directorul ESA, Dave Parker, a declarat: ,,Suntem încântaţi deoarece vom face parte dintr-o misiune istorică, apreciem încrederea pe care NASA ne-a acordat-o”.

Sursa:NASA

Modulul european va fi construit  de o echipă compusă din membri care fac parte din 11 ţări.Misiunea şi colaborarea cu NASA fac parte din viziunea ESA de explorare în profunzime a Sistemului Solar.

Sonda Orion cu primul modul de serviciu va fi lansată în 2018 şi va orbita în jurul lunii înainte de a se reîntoarce pe Pământ pentru testarea sondei şi a rachetei înainte de a transporta şi echipaj uman.