„De la 1 ianuarie 2017, toate trenurile merg pe energie eoliană”, conform lui Ton Boon, purtătorul de cuvânt al companiei feroviere olandeze, NS.
În 2015, NS a devenit partenera de afaceri a companiei de electricitate Eneco. Scopul acestui parteneriat a fost ca trenurile de pasageri electrice să fie alimentate numai cu energie eoliană până în ianuarie 2018, spune Science Alert.
Jumătate din flota trenurilor era deja alimentată în acest mod, iar pentru a-şi îndeplini scopul era nevoie ori de construirea mai multor parcuri de eoliene ori de importarea energiei eoliene din ţările apropiate, precum Danemarca.
Datorită creşterii neaşteptate a numărului de centrale eoliene, trecerea completă la energie verde a avut loc cu un an mai devreme.
Confrom companiei feroviere şi a Eneco, în jur de 600.000 de pasageri folosesc zilnic infrastructura feroviară. De asemenea, o oră de rotire a unei centrale eoliene poate alimenta un tren pentru 200 km.
Istoria olandezilor cu privire la energia eoliană este bine cunoscută de trei secole, folosind vântul de la pompe de extragere a apei la mori de vânt pentru producţia făinii.
O astfel de tendinţă există la nivel global. Doar în 2016, Costa Rica a fost capabilă să meargă 250 de zile fără să folosească combustibili fosili, datorită energiilor eoliene, hidroelectrice şi geotermale. Scoţia a generat într-o zi cu vânt puternic mai multă energie eoliană decât consumul întregii ţări. De asemenea, Danemarca a produs 42% energie eoliană în anul 2015 din totalul energiei produse de ţară, în condiţiile în care două dintre cele mai mari parcuri de centrale eoliene nu funcţionau.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
A fost inventat covorul din iarbă care instalat pe acoperiş generează energie electrică
Amazon foloseşte mai puţin energia regenerabilă decât Apple şi Google