În timpul perioadei de aur a islamului din Bagdad, în ,,Casa Înţelepciunii” trăiau doi fraţi care au dezvoltat idei inginereşti de care vestul Europei au aflat abia peste 500 de ani. Tot ceea ce bărbaţii proiectau erau jucării care în cele din urmă au evoluat şi s-au transformat în industrializare, mecanizare şi în cele din urmă inteligenţă artificială. Mai jos găsiţi alte jocuri şi jucării care s-au transformat în mari invenţii:
Charles Babbage
Într-un magazin din Londra numit Muzeul Mecanic al lui Merlin existau nenumărate invenţii mecanice. John-Joseph Merlin, prorietarul magazinului, realizase o dansatoare automată care imita mişcările umane. În 1801, a fost adus în magazinul lui Merlin un băiat de opt ani. Bărbatul a simţit că tânărul are potenţial, aşa că i-a arătat o dansatoare automată pe care o ţinea în pod. Băiatul se numeaCharles Babbage şi mulţi ani după acest moment a fost obsedat de automatică. În cele din urmă Babbage a realizat primele computere programabile.
Raţa care defeca
Jacques de Vaucanson a proiectat numeroase obiecte, cel mai cunoscut fiind raţa automată care putea merge, măcăni şi clătina. De asemenea, raţa putea fi hrănită, imitând procesul de digestie şi de defecaţie, astfel numele său a rămas ,,Raţa care defeca”.
Un alt proiect important al lui Vaucanson a reprezentat împunătăţirea cutiilor muzicale proiectate anterior de fraţii din Bagdad, în cele din urmă reuşind să creeze o cutie muzicală programabilă.
Abia în secolul XIX oamenii au început să se axeze mai mult pe muzică şi instrumentele muzicale.
Lizzie Magie
Se spune că unul dintre cele mai cunoscute jocuri de societate, Monopoly, ar fi fost inventat de Charles Darrow în timpul Marii Depesii. Însă, acesta a fost inventat cu 35 de ani mai devreme de către Lizzie Magie. Original, jocul a fost denumit ,,Jocul lorzilor”şi a fost proiectat pentru a-i învăţa pe copii cât de rău este capitalismul. Jocul putea fi câştigat în două moduri, fie prin obţinerea prorietăţilor sau prin împărţirea bogăţiilor într-un mod echitabil. Charles Darrow a proiectat placa de joc şi apoi a vândut-o către Parker Brothers.
Girolamo Cardano
Girolamo Cardano era un împătimit al jocurilor de noroc din secolul XVI. În timpul vieţii a încercat să explice matematic cum este posibil să dai cu zarul de două ori la rând 12. Cardano a descoperit principiile fundamentale care de-a lungul anilor au devenit bazele teoriei probabilităţii
Sursa: National Georaphic
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: