Cercetătorii au analizat comportamentul acestora în timpul unei curse de 15 secunde, care includea o rută în linie dreaptă şi, ulterior, era necesară schimbarea benzii de mers, ideea care a stat la baza acestui procedeu fiind testarea modului în care şoferii pot controla schimbările de viteză care apar în momentul în care robotul are control total. Atunci când mâinile şoferilor nu se aflau pe volan, cercetărorii au modificat gradul de manevrabilitate al maşinii pentru a imita manevrele făcute în cazul unei mari viteze. Odată ce maşina are viteză mare, manevrabilitatea acesteia devine mai complicată, iar şoferii nu au putut să facă faţă în mod exemplar acestei situaţii.
Neurologul Ilana Nisky a afirmat că acest exemplu face diferenţa dintre învăţarea implicită şi cea explicită. Şoferii se obişnuiesc cu situaţii complicate în trafic, dar în această situaţie nu au putut controla chiar atât de bine maşina. Acest studiu a ridicat numeroase întrebări cu privire la modul în care şoferii vor putea controla maşinile automate, iar neurologii vor să identifice clar ce se întâmplă în creier atunci când o persoană foloseşte acest tip de automobil.
„Studiul tratează modul în care şoferii reacţionează în faţa schimbărilor de control a vehiculelor, iar experţii în siguranţa şoferilor folosesc acest studiu pentru a le oferi informaţii preţioase celor care aleg un astfel de vehicul.”
Sursa: Popsci
Citeşte şi:
Nissan planuieste lansarea pe piata americana a primei masini electrice
PUMA – masina cu care nu poti avea nici un accident