În cursul ultimului an, în circulaţia zilnică au intrat încă 35.080 de biciclete, numărul total al acestora ajungând la 265.700, faţă de 252.600 de maşini care circulă în capitala daneză. Municipalitatea din Copenhaga a făcut numărători manuale ale traficului în mai multe locuri din centrul oraşului, începând din 1970, când existau 351.133 de autovehicule la un număr de 100.071 de biciclete. În 2009, edilii au instalat primul contor electric de biciclete în zona primăriei, iar acum există 20 de astfel de aparate care monitorizează circulaţia rutieră în urbe.
Din anul 2005, s-a investit 1 miliard de coroane daneze în infrastructura pentru biciclete, care a inclus şi mai multe poduri destinate doar circulaţiei cu bicicleta sau pedestre. În ultimul an, traficul pe bicicletă a sporit cu 15%, iar cel cu autoturisme a scăzut cu 1%, în vreme ce populaţia Copenhagăi a crescut constant. În perspectivă, se prognozează că populaţia oraşului propriu-zis va înregistra un spor, de la 600.000 de locuitori urmând să ajungă la 715.000, în următorii 15 ani.
Luna trecută, locuitorii capitalei daneze au fost invitaţi să identifice zonele unde pistele de bicicletă fie lipsesc, fie sunt prea înguste, fie sunt prea aglomerate. În numai 12 zile, mai mult de 10.000 de oameni şi-au împărtăşit părerile pe o hartă online. Datele vor fi folosite pentru completarea Planului edilitar al priorităţilor pentru pistele de biciclete în perioada 2017-2025.
CIteşte continuarea pe Rador.ro
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: